Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Untethered jailbreak för alla A4- Enheter!

ponti

Recommended Posts

Nu är det äntligen här Untethered jailbreak för enheter med A4-processorer/chips

Om du redan kör ett Tethered jailbreak så är det bara att köra över det med senaste versionen av Redsnow:

http://www.iclarifie....php?enid=16424

källa: http://iclarified.co....php?enid=18988

Härligt! äntligen!

Jag har en fråga, jag har laddat ner den senaste Redsnow för Windows och ska ladda ner iOS 5.0.1 firmware men stöter på patrull. Det finns två varianter av samma firmware version, en GSM och en CDMA, vilken ska jag välja? Har en iPhone 4 låst till Telia.

Stämmer GSM är den du skall ta...

Sorry, har inte jailbreakat förut. Men nu har sonen en 3GS med 5.0.1, alltså den officiella. Jag förstår inte exakt vilken guide jag ska följa. All hjälp uppskattas. Har laddat ner Redsnow (senaste) till en mapp på skrivbordet och döpt den till "Pwnage". Längre har jag inte vågat gå.

Sorry, har inte jailbreakat förut. Men nu har sonen en 3GS med 5.0.1, alltså den officiella. Jag förstår inte exakt vilken guide jag ska följa. All hjälp uppskattas. Har laddat ner Redsnow (senaste) till en mapp på skrivbordet och döpt den till "Pwnage". Längre har jag inte vågat gå.

Det här var andra gången jag jailbreakade och det fungerade prima! Jag följde iPhone Hacks guide, länk

Det här var andra gången jag jailbreakade och det fungerade prima! Jag följde iPhone Hacks guide, länk

Tack, men det är redan fixat. :) Själv har jag 4s, och har inga planer på att jailbreaka. Dessutom går det ju inte ens ännu.

Funkade här också med RedsnOw på en 4a med 5.01

Tyvärr verkade inte 5 icon dock att fungera :(

idag när jag skulle uppdatera iphone till 5.0.1 för att sen jailbreak så ringde någon mitt under säkerhetskopieringen så att den blev korrupt men hade som tur var säkerhetskopierat manuellt innan, men min fråga är vart läggs säkerhetskopian från iphonen på en mac?

försökt läsa mig till det på massa forum men alla säger att den ska ligga Mac: ~/Bibliotek/Application Support/MobileSync/Backup/ men har inte inte ens Bibliotek under användaren, men hittar dock /Bibliotek/Application Support/ (alltså innan man går in under användaren) men där finns istället inte mobilesync. mac kör inte med dolda mappar och så som windows?

Vill gärna hitta detta så man kan ta bort den korrupta säkerhetskopian så det inte är den man fortsätter att säkerhetskopiera på...

Bibliotek är gömt i Lion, håll ner option när du väljer menyn Gå i Finder.

TACK! ska hem och testa detta om en stund nu:) leta och leta innan och trodde det bara var jag som var dom och inte hitta det:)

Bibliotek är gömt i Lion, håll ner option när du väljer menyn Gå i Finder.

Jag jailbreakade min iPhone 4 iOS 5.0.1 igår med Redsnow och allt gick bra. Men när jag startar Cydia laddar den inte ner "Releases" och "Packages", jag hittar exempelvis inte SBsettings appen i Cydia. Fler som har detta problem?

jag hade detta problemet länge igår kväll men sen plötsligt började allt fungerar bra inatt, vänta lite bara så fungerar det nog bra! nog ganska hög belastning på cydia just nu...

Jag jailbreakade min iPhone 4 iOS 5.0.1 igår med Redsnow och allt gick bra. Men när jag startar Cydia laddar den inte ner "Releases" och "Packages", jag hittar exempelvis inte SBsettings appen i Cydia. Fler som har detta problem?

Tack så mycket för hjälpen, nu hitta man ju den på en gång! skönt att nu äntligen vet hur man ska göra:)

TACK! ska hem och testa detta om en stund nu:) leta och leta innan och trodde det bara var jag som var dom och inte hitta det:)

Helt idiotiskt att släppa ett untethered jailbreak till A4-enheter när A5:an ännu inte är klar. Nu riskeras att hålet täpps igen av Apple i 5.1. I det skedet står alla med iPhone 4S samt iPad2 utan jailbreak. Jag menar, A4-enheterna är ju redan jailbreakade och går att få semi-tethered. Vad är grejen liksom?

Helt idiotiskt att släppa ett untethered jailbreak till A4-enheter när A5:an ännu inte är klar. Nu riskeras att hålet täpps igen av Apple i 5.1. I det skedet står alla med iPhone 4S samt iPad2 utan jailbreak. Jag menar, A4-enheterna är ju redan jailbreakade och går att få semi-tethered. Vad är grejen liksom?

Kryphålen mellan A4 & A5 är helt olika & påverkar ej vart andra, dvs de kryphålen som är nyttjade för denna 5.0.1 på A4 an kan ej tillämpas på A5.

& andra sidan så är detta läget ett läge som alltid uppstår, hålen täpps alltid igen, frågan är bara hur länge den gällande jailbreaken varar till den pluggas igen.

pod2g varnar A5-användare att uppgradera till 5.1/5.0.2 eftersom det troligtvis kan äventyra hans jailbreak.

Helt idiotiskt enligt min mening att lägga tid på A4-enheter när det redan finns ett fungerande semi-tethered jailbreak till dom. A5 har ingenting och kommande uppgradering kan stänga de hål som pod2g upptäckt.

Hej!

Jag har en fråga som har lite med jb att göra, nämligen backup. Jag körde en uppdatering igår från 4.x till 5.0.1 inkl backup i iTunes. Sen körde jag jb med hjälp av pwnage tool. Det gick bra också. Sen skulle telefonen återställas MEN alla mina bilder från telefonen försvann. Jag har dem inte i "Bilder" och jag har dem inte i iPhoto på iMacen som jag använde i processen.

Är de helt förlorade eller kan man gräva fram dem någonstans?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...