grodkungen2 Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Apple gick ju från 20"-24" till 21"-27", Finns det någon anledning till varför dom inte gick till 25"-30" eller möjligtvis 24"-30" 30tums skärmar är ju på många sätt det ulltimata formatet, det är ju standard om man pratar om proffsskärmar men varför valde apple att gå till 27" det kan jag inte förstå. r det kanske bara en övergångsfas innan man går till 30"? Eller hade en 30"iMac helt enkelt blivit så dyr att det inte hade blivit lönsamt för konsumenten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnalder Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 En 30'' iMac skulle konkurrera för mycket med Mac Pro + 30'' skärm? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grodkungen2 Posted December 28, 2011 Author Share Posted December 28, 2011 En 30'' iMac skulle konkurrera för mycket med Mac Pro + 30'' skärm? Som läget är idag så säljs ju MacPro ihop med 27tummare. Vad skulle skillnaden vara om det rörde sig om 30"? Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnalder Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Som läget är idag så säljs ju MacPro ihop med 27tummare. Vad skulle skillnaden vara om det rörde sig om 30"? Hade missat att de tydligen inte hade en 30-tummare längre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grodkungen2 Posted December 29, 2011 Author Share Posted December 29, 2011 Hade missat att de tydligen inte hade en 30-tummare längre. Jag blev mäkta förvånad när dom strök den, bra tråkigt. Dom ursäktade med att det skulle vara samma upplösningen på 27"skärmen, men det är inte så äpple brukar prata, det naturliga hade ju varit att dom istället hade byggt en ordentlig 30" skärm och om dom nu velat ta fram en 27 tummare med den gamla upplösningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 29, 2011 Share Posted December 29, 2011 30" är för stort för att kunna jobba med på ett praktiskt sätt. 2 st 24" t ex är betydligt bättre. Tycker i alla fall jag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
grodkungen2 Posted December 30, 2011 Author Share Posted December 30, 2011 30" är för stort för att kunna jobba med på ett praktiskt sätt. 2 st 24" t ex är betydligt bättre. Tycker i alla fall jag. Okej, menar du att man kommer för nära då eller? lite som att sitta nära en stor TV? Eller är det något annat som gör att 30" känns för stort? När jag spelade mycket då fanns det en magisk gräns på 17" över det så kunde man inte kontrollera hela skärmbilden på samma gång, dvs man hade inte koll på allt man ville se exakt hela tiden som på en 15"skärm. Men när man arbetar och det mer handlar om att kunna hantera flera saker samtidigt än att se allt hela tiden, då känns det som att ju större desto bättre. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlsson Posted December 30, 2011 Share Posted December 30, 2011 Ja, ungefär så. Det blir liksom för mycket av det goda. Då har jag hellre en skärm som är dedikerad till vissa uppgifter, och en annan skärm som är dedikerad till annat. Det är svårt med den uppdelningen på en enda, stor fet skärm. Stort i all ära, men det ska vara praktiskt också! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.