Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Kan inte surfa med iPhone via Time Capsule

Roddaren

Recommended Posts

Mitt nätverk består av Time Capsule + adsl och en Airport Express. Har funkat fint att surfa med både min MacBook och iPhonen tidigare. I julhelgen var sönerna hemma och ville också nyttja nätverket. Vi bytte lösenord för TC.n (hade glömt det), och fick installera om Expressen etc. Nu kan jag bara nå internet med Macen! Jag ser nätverket på min iPhone och WiFi-symbolen visar full täckning. Men när jag ska ta hem e-post eller surfa är det stopp. Det bara tuggar till jag får svaret att servern inte svarar. Vad har hänt? Har vi missat något när vi installerade om, eller ..? Stort tack för alla förslag till lösning!

Tack för svar. Men tyvärr funkar inte det heller. Har försökt tidigare. Märker nu också att fruns nyare MacBook Pro har samma problem som jag med iPhonen. Själv sitter jag med en MacBook från typ 2004, men den funkar fint i nätverket. Kan det ha något med de där dubbla kanalerna som Time Capsule jobbar med, om jag fattar rätt?

Enda förändringen var att ni bytte lösenord? Antar att ni fick nollställa både TC och Express eftersom du glömt lösenordet till nätverket?

Inga ÅÄÖ i nätverksnamn eller lösenord? Men då borde det ge felmeddelande redan vid anslutning till nätverket fundersam.gif

Antar att allt är satt till auto, både i nätverket och i inställningarna för datorerna och telefonen? Prova att radera nätverket från listan på datorn. Du hittar det under nätverk - Airport - avancerat. Markera näten där och radera i listan. Se sen till att ert krypterade huvudnät ligger överst i listan och inte gästnätverket, datorn ansluter efter vilken ordning näten är prioriterade i listan.

Prova även med att ta bort nätverket i nyckelringen som sparar alla lösenord, ligger under program -> verktygsprogram.

Säker på att Expressen är ansluten till TC?

Ryck ut Expressen och försök köra på med anslutning direkt mot TC.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...