Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Lämna in eller inte?

Nevzorus

Recommended Posts

1. Mitt ljud har på något sätt blivit lägre, de var inget jag märkte tills jag jämförde min iPhone 4s ljud med min kusins iPhone 4S. Ljudet var lite högre än på min iPhone 4, varför?

2. Hemknappen fungerar inte ALLTID som den ska, för att jag ska kunna dubbelklicka för multitasking t.ex. så måste jag klicka ordentligt. Ibland funkar den inte och går istället till framsidan när jag försöker dubbelklicka. Märkte en sak med, alla jag känner har sin knapp väldigt mjukt inne, min ligger typ upphöjd 0,1 millimeter så man känner att knappen är mjukligt vass ibland. Varför?

3. Min Av/Påknapp fungerar exakt som den ska, problemet är att den kan förflytta sig 0,1 millimeter fram och tillbaka på den plats den är om jag rör den. Ibland så låter den också faktiskt lite, lägger man den mot örat och rör den så hör man att den faktiskt låter. Varför?

Ska jag lämna in mobilen? Lösningar på problemen?

• Replies 62
  • Created
  • Last Reply

Allra bästa är att du tar telefonen och går till affären där du köpte den. Då kan du både förklara och visa (live) vad som funkar (inte funkar). Den är ju såpass ny, så är det ngt fel så går det på garantin.

Apple följer allmänna regler ndg garanti så det är 1 år som gäller.

Du får leta fram kvittot och knata iväg till affären ganska snart.

1 års garanti, 2 års reklamationsrätt. Ljudet ÄR högre på 4S, har sett tester på det, 4S har helt enkelt bättre högtalare. testa att kalibrera hemknappen, kan låta som ett skämt men många tycker att det gör skillnad, värt ett försök, följ länken

http://feber.se/iphone/art/232051/kalibrera_din_hemknapp/

De är ju inte bara problemet, den knappen känns mjukt vass på sidorna?

Vet inte hur länge du tänkte driva den här tråden, men är det fel på iPhonen och inom garantitiden är det inte här du skall diskutera problemen, utan hos inköpsstället. Snart är din tid ute, och har du inte kontaktat återförsäljaren innan dess, dvs när det är försent att åberopa garanti så kan du ju alltid väcka upp denna tråd igen.

Fattar inte vad det är för svar du förväntar dig, vill du att vi skall föreslå att du skall fila ner de mjuka vassa kanterna?

Tack så mycket UppIBand! :) Kunde inte säga det bättre själv ^_^ (Jag är tjej btw)

Är nog nöjd nu, fick veta de jag behövde iaf :) Orkar inte med elaka kommentarer heller

Tack så mycket UppIBand! :) Kunde inte säga det bättre själv ^_^ (Jag är tjej btw)

Är nog nöjd nu, fick veta de jag behövde iaf :) Orkar inte med elaka kommentarer heller

Bra det. :) Haha, lite fördomsfullt av mig att skriva "han" kanske. ;) Jag får väl trösta mig med att du skrev mitt nickname fel. :P

2. Hemknappen fungerar inte ALLTID som den ska, för att jag ska kunna dubbelklicka för multitasking t.ex. så måste jag klicka ordentligt.

Här sprang jag på en lite sida och tänkte på ditt problem. Kanske det kan hjälpa. Man kan ju prova i a f.

http://osxdaily.com/2011/12/22/iphone-home-button-not-working-or-unresponsive-fix/

• Open a default iOS application, such as Stocks, Calculator, or Weather
  • Press and hold down the Power button until the “Slide to Power Off” dialog appears, then release
  • Now press and hold the Home button until the “Slide to Power Off” screen disappears, force quitting the application

Så i korthet. Starta en Apple-app - håll inne av/påknappen till avstängningsreglasget dyker upp, därefter håll inne hemknappen till reglaget försvinner igen.

Prova alt. starta om->prova

Hoppas det löser sig! :)

UppINorr, du fick mig att skratta, hahaha tack! :D

Hej Eric! Jag testade på det igår, det gick tyvärr bara i 4 ynka min och blev sedan därefter precis likadan. Jag gick till Apple Support och killen bad mig lämna in den där jag köpte den och få en ny. Borde dem inte bara laga den först?

Förresten, det här kommer låta som världens dummaste sak men, ifall dem skulle ge mig en ny, kan man få fråga om man får en VIT iPhone 4 istället? Jag är så urtrött på min svarta att jag gärna hade fått den vita istället? :) Skulle de kunna gå?

Jag behöver ett svar så fort som möjligt, ska till affären idag!

Jag inbillar mig att de i affären vet bäst? Tror att du bara kan lägga ett önskemål, men tror likväl inte att det är butiken som bestämmer detta.

Men jag skulle vänta till efter nyår, du får ju ingen ny iPhone på störten, och om du lämnar in den nu så lär det ju inte hända något med den över helgen. Du får nog räkna med att vara utan iPhone minst en vecka, minst.

Exakt det du skrev sa han i affären! :) Jag lämnade inte in den, han bad mig vänta 1 vecka. Ska göra säkerhetskopiering och så med.

Kan man få en vit iPhone istället för en svart? Ifall de skulle ge dig en ny? Det är ju inte direkt så att dem förlorar något på det?

Exakt det du skrev sa han i affären! :) Jag lämnade inte in den, han bad mig vänta 1 vecka. Ska göra säkerhetskopiering och så med.

Kan man få en vit iPhone istället för en svart? Ifall de skulle ge dig en ny? Det är ju inte direkt så att dem förlorar något på det?

Det skadar ju inte att fråga, men jag är skeptisk tyvärr.

Ååh, varför är du skeptisk? :(

Mja... Vet bara att det brukar vara svårt att få något annat än exakt den produkt man redan har, även om bara färgen skiljer. Men du kan ju ha tur. :)

Om det är en så kallad "utbytesenhet"/swapenhet som du får. Vilket jag tror att det bör vara så kommer du inte att kunna byta färg på den.

Om dem däremot byter ut den mot ett nytt salespack (kartongsny) telefonen så bör du nog kunna kolla om du kan få byta till vit färg istället. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...