Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Har office Mac 2011 CD. Möjligt ladda ner till MacAir?

lottabl

Recommended Posts

Hej, kan någon hjälpa mig med info om följande? Jag har ett Office Mac 2011 för home & Student för 3 användare. Nu har jag köpt en MacAir och vill installera Office även på denna. Eftersom jag inte har en CD driver till, är det möjligt att ladda ner från MS office hemsida?

Tack för hjälpen. Lotta

Jag såg en Office 2011 kartong förra veckan med en dit klistrad etikett med en webadress för nerladdning av Office om man saknar DVD-läsare. Minns inte adressen men ska försöka kolla upp det imorgon på jobbet.

Annars kanske google har svaret?

• 2 weeks later...
  • 2 months later...

Hej, kan någon hjälpa mig med info om följande? Jag har ett Office Mac 2011 för home & Student för 3 användare. Nu har jag köpt en MacAir och vill installera Office även på denna. Eftersom jag inte har en CD driver till, är det möjligt att ladda ner från MS office hemsida?

Tack för hjälpen. Lotta

Har du löst problemet?

Annars läs här:

http://bit.ly/GHVJok

Har du löst problemet?

Annars läs här:

http://bit.ly/GHVJok

"Ungefär 12,800,000 resultat"

Vilka av alla dessa ger det rätta svaret?

Den första träffen.

Hur vet man det? Jag menar, i de allra flesta fallen är det INTE den första träffen som ger svaret utan bara ställer frågan.

Och hur får man det på svenska? Och då menar jag INTE Googleöversatt.

Hur vet man det? Jag menar, i de allra flesta fallen är det INTE den första träffen som ger svaret utan bara ställer frågan.

Man kan ju aldrig veta säkert. Men man kan snegla på adressen och se att det är en microsoft-adress och sedan specifikt en adress till microsoft knowledge base där microsofts "support" finns.

Sedan finns ju alternativet att klicka på en länk i taget och se om den innehåller någon föreslagen lösning. Om inte, gå till nästa.

Microsoft verkar inte ge någon översättning till svenska på just det problemet. (Fanns på en massa andra språk dock)

Men det är i grunden 3 (tre) lösningar som beskrivs (methods):

1. Ladda ner digital kopia
  2. Koppla in en extern dvd-läsare
  3. Använd "Remote disc" från en annan dator i ditt hem som har skivläsare.(Svensk länk)

Du verkar vara begränsad till metod 1 eller 3.

Här får du metod 1 ifall du inte vill använda metod 3. (Ej översatt)

Method 1

• Download Office for Mac 2011 from this web site:

Office for Mac 2011 digital download

• Follow the instructions on the web page to download the file.
  • Double-click the file to start the installation.
  • When the "Welcome to Office:Mac 2011" screen appears, select the Enter your product key option.
  • Read the Software License Agreement, and then click Continue.
  • Enter the product key from the retail Office for Mac 2011 package you purchased.

Nu när jag klickar på länken får jag svaret att jag har fel OS, så den funkar inte.

Nu när jag klickar på länken får jag svaret att jag har fel OS, så den funkar inte.

Menar du detta?

This article applies to a different operating system than the one you are using. Article content that may not be relevant to you is disabled.

Jepp.

Då borde du ha läst sista meningen lite mer utförligt.

Article content that may not be relevant to you is disabled.

Alltså, den information som inte är relevant för dig har blivit borttagen. Den som fortfarande är relevant är kvar.

Dvs ett ickeproblem.crossfingers.gif

Alltså, den information som inte är relevant för dig har blivit borttagen. Den som fortfarande är relevant är kvar.

Jo, det kan vara ett problem. Om jag har problem med Windows och söker information från en Mac (eller en annan Windows-version) så döljs information för mig.

Jag läste det, och fattade det. I övrigt, se nedan. (Språkfilosofiskt kan man inte läsa utförligt, bara skriva utförligt. Man kan dock läsa noggrant).

Jo, det kan vara ett problem. Om jag har problem med Windows och söker information från en Mac (eller en annan Windows-version) så döljs information för mig.

Ja, exakt så, telly82, jag trodde det var elementärt. Hur ska jag kunna svara lottabl när sidan censureras för mig, men är relevant för henne? Microsoft kan inte veta vad jag behöver veta och varför. Jag avgör vad som är relevant för mig.

• 1 year later...

Man kan ju aldrig veta säkert. Men man kan snegla på adressen och se att det är en microsoft-adress och sedan specifikt en adress till microsoft knowledge base där microsofts "support" finns.

Sedan finns ju alternativet att klicka på en länk i taget och se om den innehåller någon föreslagen lösning. Om inte, gå till nästa.

Microsoft verkar inte ge någon översättning till svenska på just det problemet. (Fanns på en massa andra språk dock)

Men det är i grunden 3 (tre) lösningar som beskrivs (methods):

Du verkar vara begränsad till metod 1 eller 3.

Här får du metod 1 ifall du inte vill använda metod 3. (Ej översatt)

Den här sidan funkar fortfarande kanon. Busenkelt att få ner sin lagligen köpta skiva som länk. Tack för hjälpen, alla som har bjudit på sin tid och energi för att lösa problemet åt lottabl ovan. Ett helt år senare hade jag glädje av era förslag. :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...