Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Syns ingen mic när jag skall skriva anteckning

ponti

Recommended Posts

Hej, jag är en iPhone 4S användare men undrar om det inte skall finnas en symbol när man skriver anteckningar som betyder att man kan diktera text (på engelska förstås), men någon sådan symbol kan jag inte hitta, Siri är aktiverat

Tack, ifall någon kan...

jaja, funkar! Lägg till Engelskt tangentbord så när du har på det aktiverat har du också en mic, och du kan också ändra till svenskt så du får ÅÄÖ, helt enkelt växla mellan dem!!

TACK!

Jaa, suck... Men Tack ännu en gång...

Haha var det så enkelt? :D

Vad då enkelt? Vari ligger logiken i att mikrofonen bara finns på det engelska tangentbordet? Jag ser inte enkelheten i detta över huvud taget, snarare tvärtom. Jag vill kunna ha mikrofonen utan att ha engelskt tangentbord. Den genererar bara en extra irriterande knapptryckning i normalfallet när man ska bläddra mellan svensk/emoji osv. Sjukt ologiskt....

Nja, det kan tolkas som både ologiskt och logiskt.

Dikteringen är kopplad till språk precis som siri. Vill du diktera på franska så tyckte väl ingenjörerna på Apple att det kräver ett Franskt tangentbord.

När väl svenska läggs till så kommer det troligtvis dyka upp på det svenska tangentbordet.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...