brettfavre Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 XBMC på min atv2 hittar inte alla mina filmer och tv serier som jag har i min NAS pga fil namnen. Men kan jag på nått sätt söka manuellt och skriva in den rätta titeln och sen få info? Det går ju att göra när man har en mus och/eller tangentbord när man är inne i XBMC. Min htpc som jag har i vardagsrummet har jag gått in och sökt själv till filen som den inte hittade automatiskt. Och det är lättare att söka manuellt än att jag ändrar om alla fil namnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Kanske, du kan ju gå via Filmer->Filer för att titta på filerna. Vet dock inte om man kan välja att lägga till i biblioteket eller så. Du får kolla. Link to comment Share on other sites More sharing options...
brettfavre Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Kanske, du kan ju gå via Filmer->Filer för att titta på filerna. Vet dock inte om man kan välja att lägga till i biblioteket eller så. Du får kolla. Ja, kommer åt filerna gör jag, men man vill ju ha dem i biblioteket. Även fast det är i sovrummet vill man ju ha cover flow och se en liten film affisch..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Ja, kommer åt filerna gör jag, men man vill ju ha dem i biblioteket. Även fast det är i sovrummet vill man ju ha cover flow och se en liten film affisch..... Så man kan alltså inte klicka på filerna något i "filebrowsern" och lägga till dom? Link to comment Share on other sites More sharing options...
brettfavre Posted December 28, 2011 Author Share Posted December 28, 2011 Så man kan alltså inte klicka på filerna något i "filebrowsern" och lägga till dom? Nej, eller man kan ej "höger" klicka på dem för info, som sen gör att man kan söka manuellt på en film titel som man kan på en dator. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted December 28, 2011 Share Posted December 28, 2011 Jag som trodde att långt menu-tryck var samma som högerklick. Vilken knapp är det som långt menu-tryck härmar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
brettfavre Posted December 28, 2011 Author Share Posted December 28, 2011 Jag som trodde att långt menu-tryck var samma som högerklick. Vilken knapp är det som långt menu-tryck härmar? Tack som fan, det visste jag inte och det funkade. Nu kan jag lägga in allt manuellt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.