Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Gul fläck och "död pixel"(?)

nirran

Recommended Posts

Hej! Jag har haft min iPhone 4 i ett år nu ungefär, men sen ett tag tillbaka märkte jag att jag hade en gul fläck på skärmen uppe till vänster. Googlade runt lite och enda svaret jag hittae var att inte bry sig så mycket om det, skulle försvinna av sig själv. Men det har gått 4-5 månader sedan jag märkte fläcken och den är fortfarande kvar, syns rätt dåligt ibland, beroende på vilken färg det är "bakom" den.

Och för några veckor sedan märkte jag att det var en jätte liten prick ungefär vid samma ställe, trodde att det var skit på skärmen då och att det var något grus eller något som hade fastnat men det var det tydligen inte heller då jag gnuggat som en idiot vid just det stället utan att det hände något, verkar som att "märket" är på insidan av skärmen.

Då min garanti är slut om några dagar och är rätt säker på att de här problem inte går på garantin så känns det onödigt att kolla om de kan fixa den och sedan vara tvungen att betala 400kr för att få tillbaka telefonen.. Därför tänkte jag kolla med någon här om ni vet vad som kan vara fel och hur jag kan fixa det själv på något sätt? Är lite smårädd för att skruva upp telefonen men om jag måste göra det så... Lite hjälp? :)

Bifogar två bilder så ni förstår lite bättre vad jag menar!

95320746.jpg

39831868.jpg

Min polare som tappat sin telefon x-antal ggr hade liknande gula fläckar på sin display, när han bytte glas så försvann dom.

Min polare som tappat sin telefon x-antal ggr hade liknande gula fläckar på sin display, när han bytte glas så försvann dom.

mja det kanske skulle funka, men det kanske inte funkar alls också.. känns ju lite halvt onödigt att lägga pengar på nytt glas och byte och hoppas på att det fungerar typ :(

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...