Jump to content
Just nu i M3-nätverket

MacBook pro startar ej

jimmybring

Recommended Posts

Har problem med min MacBook PRO, inköpt aug 2010.

Helt plötsligt hängde sen sig och går inte att starta.

Vad göra? Försökte starta med cmd s och pram och alt, då ser jag hårddisken men får upp denna bild efter den tuggat vid äpplet ett tag,

46f06e94.jpg

Ett långskott är att köra start + alt. Då får du upp vilka alternativ du har att starta från. I bland tappar ( bugg ) OS X vilken enhet som är startskiva fast det bara finns en och kan inte starta.. ( jag vet det är lite korkat... ) och den enkla lösningen är bara att markera startskivan och eureka allt är som det ska igen. I detta fallet: bara om du har TURcrossfingers.gif Men eftersom du inte har tillgång till systemskivorna så kan det vara värt ett test.

Jag reta starta och hålla in alt, då fick jag upp macintosh hd och recovery hd ( vetifan vad det är?) och båda skivorna ger mig samma felbild :/

Nu har jag testat med leopard och sl och jag får kernel panic efter en liten stund när jag försöker blota med dom.

Kan det vara en trasig hårddisk? Även om jag ser disken efter att jag hållt ner alt och kan välja den?

Leopard ska inte fungera, saknas stöd för hårdvaran i din dator och SL fungerar ju från och med den systemversion som fanns ute när din dator lanserades och som följer med på dina gråa systemskivor.

Har du formaterat? Men ja, det låter som om din hårddisk är kass, rent fysiskt. Frågan är om det är lönt att åberopa KKL och reklamera disken. Som tur är är det väldigt enkelt att byta disk själv, instruktioner står i den lilla handboken som följer med datorn....

Leopard ska inte fungera, saknas stöd för hårdvaran i din dator och SL fungerar ju från och med den systemversion som fanns ute när din dator lanserades och som följer med på dina gråa systemskivor.

Har du formaterat? Men ja, det låter som om din hårddisk är kass, rent fysiskt. Frågan är om det är lönt att åberopa KKL och reklamera disken. Som tur är är det väldigt enkelt att byta disk själv, instruktioner står i den lilla handboken som följer med datorn....

Det verkar som det, formatera går inte heller, får kernel panic fel. Satt uppe i 6timmar igår och kunde inte lösa problemet så det måste vara hårddisken.

Byta själv kan jag men de är ju så jävla dyra nu pga thailand, får kanske bli en ssd.

Jag lämnade in den hos lan master iaf för att undersöka den och hoppas på att det är fler fel än hårddisken så kan jag ju få det på försäkringen iaf.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...