lidenarn Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Hej! Har använt iMessage på min Iphone4 ett tag men nu har det börjat krångla.. När jag skickar sms som imessage står det levererat men mina vänner får dom inte.. jag kan inte heller ta emot deras iMessage utan det kommer som ett vanligt sms. Har kikat på inställningarna på telefonen där det står att iMessage är aktiverat, det skickas som sms om inte iMessage är tillgängligt. Det står även att "ta emot på" och där står både mitt mobilnummer och emailadress.. emailadressen går inte att ta bort och endast ha mobnumret som mottagare. Kan det vara detta? Jag har startat om mobilen, uppdaterat, synkat och allt men det fungerar inte.. har givetvis datatrafiken på.. Någon som har lösningen månne?? Tack och god fortsättning! // Jane Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egget01 Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Japp. Stäng av ski... Och sms:a på vanligt sätt;) har haft precis samma problem och jag vill bara att det ska funka. Whatsup appen funkar ju på samma sätt dvs skickar över datanätet. Även den kunde krångla och visa att medd var skickat men senare visade det sig att så inte var fallet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.