Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iCloud Kontakter

le1f

Recommended Posts

Hallå där och God Jul!

Jag fick precis en iPhone 4s som jag har ställt in med iCloud för att få tillgång till den data jag har på min iPad 2. Men problemet jag nu har är att jag har 500+ kontakter på min iPad som jag vill föra över till min iPhone via iCloud men endast 4 st överförs. De som inte överförs är kontakter som jag har synkat från min PC och dom hamnar inte på iCloud, finns det något jag kan göra för att få de "Pc synkade kontakterna" att bli "iCloud kontakter" utan att använda min Pc, som har kraschat....

Hoppas ni förstår, vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig, men hjälp uppskattas!!

om jag har förstått dig rätt så har inte synkroniseringen lyckats från ipad till icloud?

Om du går in på Grupper på iPad, så antar jag att du har två kontaktlistor. En som ligger under iCloud ("Alla på <icloud-ID>" och en som heter typ "Alla på min iPad". Du säger att kontakterna du synkat från en PC inte kommer över i iCloud - ja, för att iCloud ska synka med PC:n behöver man Apples kontrollpanel iCloud för Windows, med den kan man ställa in iCloud på PC:n.

Men nu går ju inte det för din PC har kraschat.

Redigera om kontakterna och spara om dem under iCloud istället för på "Alla på min iPad" - men detta är så mycket enklare att göra på en dator och sen synka kontakterna... så det är synd din dator har kraschat.

Okej, tack så mycket för svar! Jag får alltså börja om så att säga, vart får man tag på kontrollpanelen för icloud till windows? :)

Barbapappa_86

Okej, tack så mycket för svar! Jag får alltså börja om så att säga, vart får man tag på kontrollpanelen för icloud till windows? :)

Googla efter den. Installera den och du finner den sedan i kontrollpanelen.

Tack!

btw.. är det bara jag som har problem med den kontrollpanelen eller är det verkligen ett serverfel??

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...