tjorven Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 hejsan. jag ska ge en ipad till min morsa i julklapp. hon har ingen dator så jag undrar om det finns något smidigt sätt att lägga in hennes gamla cd-musik på paddan ändå? eftersom hon kommer få sitt eget applestore konto så kommer jag ju inte vilja/kunna synka hennes padda i min dator i vilket fall. skulle det tex gå att skicka över ljudfiler via dropbox som hon lägger in i paddans itunes? eller krävs det helt enkelt en datorsynk för att lägga till något i itunes som inte är köpt i itunes eller applestoren? tack för hjälpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Det säger sig självt att du måste ha en dator för att kunna rippa av cd-skivorna till att börja med.Att föra över musiken till iPad finns det flera alternativ som inte kräver iTunes men en dator behöver du alla fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 Det säger sig självt att du måste ha en dator för att kunna rippa av cd-skivorna till att börja med.Att föra över musiken till iPad finns det flera alternativ som inte kräver iTunes men en dator behöver du alla fall. jo givetvis förstår jag det, men då kan jag lixom hjälpa min morsa att föra över musik från min dator till hennes ipad utan att behöva blanda in massa olika appleid-konton och synkning av itunes. när hon väl har sin media på paddan behövs det ju ingen dator längre... det vore toppen om du kunde tipsa om de där alternativen för att föra över musiken istället...så hjälper du mig med frågan jag ställde. hur man rippar cd-skivor vet jag redan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Skriv "transfer music to ipad without itunes" i Google så får du massor av träffar Men vilket som är bäst vet jag inte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 Skriv "transfer music to ipad without itunes" i Google så får du massor av träffar Men vilket som är bäst vet jag inte. tack för bra hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted December 24, 2011 Author Share Posted December 24, 2011 om någon har lite personliga erfarenheter att dela med sig av istället för tipset "att googla", vore det toppen. Jag vill alltså inte blanda in mitt ituneskonto för att synka filer till min morsas ipad. Vore bra att hitta något bättre alternativ att föra över ljudfiler till paddans itunes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Hur svårt kan det vara att söka själv och bilda sig en egen uppfattning? Eller är du ute efter att vi ska tala om EXAKT hur du ska göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Hon kan köpa musiken rippad och klar på sitt iTunes-konto, direkt i iPad. Eller så skaffar du ett program till din dator som tillåter dig att lägga till saker i hennes iPad utan att iPad synkar till ditt iTunes. Ett sådant är TouchCopy. http://www.wideanglesoftware.com/touchcopy/index.php Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted December 25, 2011 Author Share Posted December 25, 2011 Hur svårt kan det vara att söka själv och bilda sig en egen uppfattning? Eller är du ute efter att vi ska tala om EXAKT hur du ska göra? hörrö du lappen71 nu är det såhär: en googlesökning ger 1250000 träffar - det är ganska mycket. om någon redan gjort jobbet med att gå igenom den listan och/eller har tips på ett skitbra program eller en smidig metod, föredrar jag att få de tipsen innan jag letar igenom hela googles söklista. det är lite så det är tänkt att detta forum ska fungera...att vi hjälper varandra. bara för att jag postar frågor här betyder det inte att jag är förståndshandikappad och inte kan leta vidare på egen hand under tiden. tycker du det här systemet är jobbigt föreslår jag att du hoppar över att läsa denna tråden, istället för att bete dig som en otrevlig idi*t. än så länge har du inte bidragit någonting mer än en dålig stämning. tack för det och god jul. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted December 25, 2011 Author Share Posted December 25, 2011 Hon kan köpa musiken rippad och klar på sitt iTunes-konto, direkt i iPad. Eller så skaffar du ett program till din dator som tillåter dig att lägga till saker i hennes iPad utan att iPad synkar till ditt iTunes. Ett sådant är TouchCopy. http://www.wideanglesoftware.com/touchcopy/index.php tack för tipset, jag ska spana in det där programmet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted December 25, 2011 Share Posted December 25, 2011 Länk 1324838489[/url]' post='1505012']hörrö du lappen71 nu är det såhär: en googlesökning ger 1250000 träffar - det är ganska mycket. om någon redan gjort jobbet med att gå igenom den listan och/eller har tips på ett skitbra program eller en smidig metod, föredrar jag att få de tipsen innan jag letar igenom hela googles söklista. det är lite så det är tänkt att detta forum ska fungera...att vi hjälper varandra. bara för att jag postar frågor här betyder det inte att jag är förståndshandikappad och inte kan leta vidare på egen hand under tiden. tycker du det här systemet är jobbigt föreslår jag att du hoppar över att läsa denna tråden, istället för att bete dig som en otrevlig idi*t. än så länge har du inte bidragit någonting mer än en dålig stämning. tack för det och god jul. Nu är det inte jag som kallar folk för idiot och som skapar den dåliga stämningen och har en otrevlig attityd är du och enbart du. Det fattar du som någon annan att alla sökträffar inte är av intresse utan max dom 20-30 första kan ha någon som helst relevans.Tredje sökträffen gav mig dessa tips om 6 program som inte är iTunes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tankadin Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Det absolut enklaste är ju att köpa låtarna via itunes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Det absolut enklaste är ju att köpa låtarna via itunes. japp. det hade vart enklast, men hon vill inte köpa låtarna en gång till som hon redan har på cd...så jag ska se om jag hittar lite alternativ. jag hittade även ett program som man kan prova gratis http://www.ipadtomactransfer.org/ har inte hunnit testa hur bra det är än dock. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Det allra smidigaste är om hon kan synka via sin egen dator, men om hon inte har en egen dator så blir det mer besvärligt med iPad. Fortfarande är inte en iPad smidig utan en dator att synka med. Hade hon haft en egen dator hade hon ju lätt kunnat synka sina skivor över till iPad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
orangemc Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Köpa nytt direkt via itunes/appstore för nya appar/filmer/musik. Om du har en bärbar dator, ta med den till din mor, lägg till nytt användarkonto, använd itunes med din mors appleid, rippa musik och filmer, synka.. Se'n så finns ju' Spotify och diverse playkanaler. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Det allra smidigaste är om hon kan synka via sin egen dator, men om hon inte har en egen dator så blir det mer besvärligt med iPad. Fortfarande är inte en iPad smidig utan en dator att synka med. Hade hon haft en egen dator hade hon ju lätt kunnat synka sina skivor över till iPad. japp. men ios5 är ju iaf ett steg i rätt riktning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.