Elle1337 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Hej! Undrar om det finns något väldigt bra skärm inspelnings program som helst är gratis. Har testat screen flow men undrar om det finns något ännu bättre? Mvh/Elias Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Quicktime 10, som du förmodigen redan har Link to comment Share on other sites More sharing options...
tjorven Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 den inbyggda skärminspelningen är inte lika "bra" som screen flow - men den är definitivt gratis och fungerar utmärkt om man inte behöver specialkrusiduller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Quicktime X funkar bra. Nackdelen är att den inte spelar in datornsljud. Bara via Mic el Line in. Man kan lösa det med "Soundflower". Annars finns det nån som heter Jingproject som är gratis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elle1337 Posted December 27, 2011 Author Share Posted December 27, 2011 okej tack ska prova om det är bra Link to comment Share on other sites More sharing options...
Piakarin Posted March 11, 2013 Share Posted March 11, 2013 Nu testar jag om det går att sparka liv i en gammal tråd här, Jag försöker göra en skärminspelning med quicktime av en prezi-presentation. Men jag upplever att det blir alldeles för hårt komprimerat. Har en macbook med allt det senaste. Anpassar quicktime hur hårt den komprimerar efter hur mycket kraft datorn har? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.