Rikhard Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Tjena, har nyligen bytt webbhotell och min mail fungerade hur bra som helst innan. Nu verkar jag ha problem med autensering, hur ställer jag in detta? Använder senaste versionen av Outlook Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Tjena, har nyligen bytt webbhotell och min mail fungerade hur bra som helst innan. Nu verkar jag ha problem med autensering, hur ställer jag in detta? Använder senaste versionen av Outlook Har du ditt webbhotell som leverantör av din e-post också eller har du bara en domän kopplad? Det du behöver veta är vilka in och utgående servar ska vara samt vilka portar de använder samt eventuell kryptering och autentisering och hur den ska ske. Detta bör du ha fått information om, annars så ska det finnas att läsa på ditt webbhotells supportsidor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted December 24, 2011 Share Posted December 24, 2011 Ja, utgående (smtp) portar brukar variera mellan de olika webhotellen. 26, 2525 osv. eftersom bredbandsleverantorerna oftast legger beslag på den förvalda port 25 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.