Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skärmupplösning för olika användare


Matthew

Rekommendera Poster

Hallå !

 

Första inlägget i detta forum. Som nyfrälst mac användare så beställdes en iMac 27" när Apple:s 1-dags rea infann sig den 25/11. Har länge gått och sneglat på denna modell.

Jag är sjukt nöjd med datorn, särskilt upplösningen på skärmen och hela upplägget familjens telefoner (iPhone 4) och koppla samman dessa med iCloud, iCal och framför allt streama all media till AppleTV:n och surroundanläggningen :) (har liksom inte landat än:). Jag är helt enkelt fast i Mac träsket :)

 

Enda kruxet är att frun i huset, har lite svårt för skärmupplösningen (2560x1440). Hon har inte förmått sig att bli vän med Magic trackpad om nu texten är för liten.

 

En fundering/fråga jag har till er är om MacOSX Lion (eller tredjepartsprogram) kan köra olika upplösningar för olika användarkonton ?

 

Eller hur skall jag motivera frun hur bra det är att köra med den höga upplösningen ?

 

//Matthew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En platt skärm har endast en riktig upplösning, alla andra inställningar kommer ge en suddig bild. I vissa program som Safari kan du göra texten större, det kanske hjälper.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oklart vad det är som är för smått. De flesta webbläsare, e-postprogram och ordbehandlare har möjlighet att ställa visning. Ex. vis. för ordbehandlare, ställ in visning på 125% eller 150% så blir det större.

 

Som redan påpekats: Om man bara ändrar skärmens upplösning blir det oskarpt, om du inte väljer 1280x720.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag känner till problematiken för att bilden inte blir lite skarp vid andra lägre upplösningar.

 

Men faktum är att min frågeställning nu fungerar efter att jag startat om datorn, nu fungerar det alltså att köra olika upplösningar för resp konto, även när man kör snabbt användar byte.

 

Vi får se om detta blir någon permanent lösning framöver.

 

Tack sålänge för alla inputs :)

 

//Matthew

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...