Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iPhone 3GS startar om sig

jopesnope

Recommended Posts

Hej!

Jag köpte en iPhone 3GS (från halebop) 2009 när den släpptes. Har aldrig haft problem med den. Men självklart blir det problem direkt då jag sålt den till min svägerska. Så nu har jag dåligt samvete.

Problemet är:

Telefonen startar om sig själv hela tiden.

Den är igång, men sedan visas apple loggan. Den går igång. Den dör och apple loggan kommer upp igen. Så här har den nu gjort senaste timman.

Testat:

Startat om den.

Bytt simkort.

Gjort omstart genom att hålla nere home + skärmlåsknappen.

Tagit bort alla program i multitasking fönstret.

Tänkte återställa telefonen i iTunes, men går inte då mobilen håller på så här hela tiden.

HJÄLP! :(

Pröva att göra en återställning från Recovery Mode. Stäng av telefonen - går det inte på vanligt sätt kan du hålla in Home+Power och släppa så fort telefonen slocknat -, håll in Home-knappen och koppla in telefonen i datorn. Släpp inte Homeknappen förrän du ser en bild med en iTuneslogotyp och en USB-sladd.

Gör därefter en traditionell återställning från iTunes. Bör lösa problemen, annars är det ett hårdvarufel helt klart. Lycka till //Carl

Tack! Har telefonen inkopplad i iTunes nu. Jag hoppas detta kan lösa problemet. Annars vet jag inte vad man kan göra? Kan det vara batteriet? Nåt annat?

Pröva att göra en återställning från Recovery Mode. Stäng av telefonen - går det inte på vanligt sätt kan du hålla in Home+Power och släppa så fort telefonen slocknat -, håll in Home-knappen och koppla in telefonen i datorn. Släpp inte Homeknappen förrän du ser en bild med en iTuneslogotyp och en USB-sladd.

Gör därefter en traditionell återställning från iTunes. Bör lösa problemen, annars är det ett hårdvarufel helt klart. Lycka till //Carl

Där startade telefonen om sig när den höll på att återställas. Vad tusan kan jag göra?

Tack! Har telefonen inkopplad i iTunes nu. Jag hoppas detta kan lösa problemet. Annars vet jag inte vad man kan göra? Kan det vara batteriet? Nåt annat?

Låter som ett mainboard-fel. Har du kontrollerat så att telefonen inte är fuktskadad? Kontrollera fuktsensorn i högtalarjacket och den som sitter under telefonen i själva laddkontakten. Är etiketten nedtill rosa/röd så är den fuktskadad. För att kolla i högtalarjacket behöver du en lupp eller liknande. Även där uppstår en rosa/röd färg om telefonen är fuktskadad.

Antar att du troligtvis inte har någon garanti kvar så isåfall blir det att kolla med hemförsäkringen och se om de kan stå för en "reparation" / utbyte av telefonen. :)

God Jul!

Jag försökte kolla om telefonen var fuktskadad. Men tycker inte jag såg något rött, eller så tittade jag helt enkelt fel. :)

Kan iaf berätta att jag till slut kunde återställa telefonen och sen lägga över säkerhetskopian. Än så länge har det löst problemet. :P

Låter som ett mainboard-fel. Har du kontrollerat så att telefonen inte är fuktskadad? Kontrollera fuktsensorn i högtalarjacket och den som sitter under telefonen i själva laddkontakten. Är etiketten nedtill rosa/röd så är den fuktskadad. För att kolla i högtalarjacket behöver du en lupp eller liknande. Även där uppstår en rosa/röd färg om telefonen är fuktskadad.

Antar att du troligtvis inte har någon garanti kvar så isåfall blir det att kolla med hemförsäkringen och se om de kan stå för en "reparation" / utbyte av telefonen. :)

God Jul!

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...