inter123 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Hej! Har precis köpt en ny mac mini. Skulle starta den nu men den hittar inte tagentbordet eller musen. Det är Apples trådlösa tagentbord och apple magic mouse. Och jag måste skriva i namn osv för att komma vidare. Och jag har inget annat tagentbord hemma. Varför vill den inte hitta musen när den söker den? Något man ska göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapappa_86 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Hade du aktiverat blåtanden på musen och tangentbordet när du startade upp datorn? Annars får du gott låna någon trådade mus för att parkoppla dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Dra i musreglaget undertill så att den lyser och sedan klickar du några gånger så borde den parkopplas av sig självt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elle1337 Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Har också varit med om det och då behövde den en skiva, verkar som vissa datorer behöver skiva och vissa andra eller så är det musen som det bror på men vet inte tror jag är ett ganska udda fall :S Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Trycker du på strömbrytaren på tangentbordets ena sida? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balooba Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 För Appletengentbord får du en uppmaning att vända det upp och ner för att synca. Link to comment Share on other sites More sharing options...
two4player Posted January 6, 2012 Share Posted January 6, 2012 Står datorn vid något som kan generera någon slags vågor? En gång ställde jag min mac mini på min boxer tuner, så ville plötsligt mmusen och tangentbordet inte funka. När jag ställde datorn 30 cm därifrån började det direkt fungera. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.