Jump to content
Just nu i M3-nätverket

2 konton på Macen

McLink

Recommended Posts

Hej

Jag har två användarkonton på min Mac.

Min fråga är enkel. Om jag loggar in på det ena, arbetar det andra med eventuella nätanslutna grejer. Eller är det kontot helt bortkopplat precis som om det inte fanns??

För övrigt önskar jag alla en GOD JUL!!!

Växlar du konto, dvs en loggar ut när du byter konto, så kommer alla dina aktiva program och processer arbeta på precis som du använde just det kontot.

Ja, har du loggat in och sen växlat konto utan att logga ut från det första så jobbar allt på i bakgrunden oavsett vilket konto som är aktivt för stunden....

Ja, har du loggat in och sen växlat konto utan att logga ut från det första så jobbar allt på i bakgrunden oavsett vilket konto som är aktivt för stunden....

Men har jag inte loggat in på det ena så är det helt off?? Eller ligger det och uppdaterar och grejar fast man inte är inloggad??

Men har jag inte loggat in på det ena så är det helt off?? Eller ligger det och uppdaterar och grejar fast man inte är inloggad??

Helt rätt, loggar du inte in och "aktiverar" kontot så körs heller inga processer i bakgrunden tillhörande det kontot.

Tänk dig en spis, du kan använda flera plattor åt gången, men bara om du sätter på värmen på var och en först....

Helt rätt, loggar du inte in och "aktiverar" kontot så körs heller inga processer i bakgrunden tillhörande det kontot.

Tänk dig en spis, du kan använda flera plattor åt gången, men bara om du sätter på värmen på var och en först....

Haha bra jämnförelse...hihi. Men tack, vi vred bara på orden på olika vis.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...