Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Aktivering av iMessage misslyckas!


sebastianvinkler

Rekommendera Poster

sebastianvinkler

Hej,

 

jag har ett stort problem med både min iPhone 4 och min mammas 4s, jag kan inte aktivera iMessage! När jag går in på inställningar och slår på iMessage står det helt enkelt under "knappen" att aktiveringen misslyckas. Jag har provat att stänga av enheterna stängt av och startat om funktionen flera gånger. Det bör påpekas att vi har samma apple-id, jag har provat med både wifi och 3G samt att det tar flera minuter för den att komma fram till att aktiveringen misslyckas då den avvaktar aktivering i ett bra tag först. Jag har googlat runt lite men hittar ingen lösning på problemet. Jag vore otroligt tacksam om någon medlem har varit med om samma problem eller vet hur man löser det! Tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till forumet!

 

Skulle gissa på att problemet ligger i att ni har samma Apple-ID. Pröva att göra ett eget Apple-ID, gå in i Allmänt>Återställ>Återställ nätverksinställningar, och pröva därefter aktiveringen igen. En sk 'hard reset', dvs hålla in Home+Power tills enheten startar om, löser också många liknande problem - detta skulle du kunna pröva innan du ger dig in på att skapa ett nytt ID. En hard-reset rensar cacheminnet och får mobilen att "glömma" gamla inställningar, i en vanlig omstart sparas detta och läses in på nytt. Ungefär som att göra Ctrl-Alt-Delete på en gammal Windowsburk.

 

Lycka till //C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sebastianvinkler

Just nu är min 4a på lagning, får tillbaks den i mellandagarna men jag ska prova med mammas så fort hon kommer hem. Att göra ett get apple-id vore kanske också något, jag vill ju inte att mamma ska få mina meddelanden. Tack för tipsen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej precis, en bieffekt skulle ju bli att ni fick varandras iMessage-konversationer... inte så roligt kanske.

Ingen orsak, god jul på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...