Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Facebook chatten i webläsaren

MatteG

Recommended Posts

Väldigt frustrerande att facebookchatten inte fungerar i någon webläsare jag testat till ipaden, varför är det så?är chatten flash eller nått? Vill kunna surfa och ha chatten igång samtidigt vilket inte igår med appen eftersom den kopplar ifrån såforrt man skifta mellan den och webläsare eller andra program :(

Går tyvärr inte att fixa. Facebooks webbplats kollar automatiskt din user agent (användaragent), som berättar för webbsidan vilken webbläsare och plattform du sitter på - typ "Hej, jag är Safari 5 på Snow Leopard" - och när Facebook märker att du är på en iPad stängs chatten av. Vet inte exakt varför, men tror det har med iPadens webbläsare att göra + att chatten skulle bli för buggig på en pekskärm.

Pröva istället något av de fristående chattprogrammen - personligen rekommenderar jag IM+ Pro varmt, väldigt varmt. Kostar visserligen 75 spänn, men du loggar in med Facebook-ID och får sedan push-notiser om nya chattmeddelanden även när appen är stängd. Finns en mängd inställningar och anpassningsmöjligheter som inte vanliga FB appen har. Dessutom kan man använda MSN och andra tjänster i en och samma app! :)

Edit^ nvm

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...