Roccella Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Min Mac (MacBook Pro 17 från 2009 med SSD-minne, OS X 10.7.2) vill inte gå i vila när jag är hemma och uppe mot mitt Wi-Fi (Time Capsule). Försöker jag sätta den i vila med äppelmeny-kommandot så släcks skärmen men datorn går inte i vila (lampan börjar aldrig pulsera), skärmen tänds så fort jag trycker på en tangent. Försöker jag med kort-kommandot släcks skärmen i två sekunder och tänds sen igen. Försöker jag stänga locket börjar aldrig lampan pulsera och om jag öppnar locket igen så tänds skärmen i ca 3-4 sekunder och blir sedan svart. Om jag då stänger locket och öppnar det direkt igen så tänds skärmen återigen i 3-4 sekunder osv. Det enda sättet att komma ur det läget är att snabbt gå upp i menyraden och stänga av Wi-Fi. När jag är hemma måste jag alltså alltid komma ihåg att stänga av Wi-Fi innan jag sätter datorn i vila. Konstigt nog, om jag befinner mig utanför räckvidden av mitt Wi-Fi (i mitt fritidshus t ex), då fungerar viloläget normalt utan att jag behöver stänga av Wi-Fi. Jag har för mig att viloläget konstrade även under Snow Leopard men det blev definitivt värre med Lion. Jag har kört skivverktyg och rensat PRAM m.m. men inget hjälper. Finns det någon som har en aning om vad det rör sig om. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.