marmalicious Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Hej, Försöker att installera om min Mac Mini 3,1 2009. Jag använder mig av min MAC OSX Leopard 10.5.1 RETAIL skiva men datorn bara startar om sig hela tiden, Grå skärm -> Uppstartsljudet -> Svart skärm. Sen går detta om och om igen medans skivan sitter i och snurrar. Jag har testat följande: Starta installationsskivan inne från OSX. Hålla in C när datorn startar. Hålla in Alt när datorn startar. Ringt Apple support utan framgång. Någon som har en aning om vad jag gör för fel eller vad som är fel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
SirKnasen Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Enligt MacTracker så ska din dator ha levererats med Mac OS X 10.5.6 (9G2030) om det är en early 2009. Mac OS X 10.6 (10A432) aleternativt, Mac OS X 10.6.2 (10A2234) om det är en late 2009. Med andra ord är din 10.5.1 skiva knappast kompatibel med din dator. Ändå lustigt beteénde. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PowerBook160 Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Tyvärr är din skiva helt inkompatibel med datorn, som föregående talare sagt. Väldigt lustigt men samtidigt tråkigt av Apple, försökte själv installera om min MacBook Pro (senaste) med min KÖPTA Snow Leopard-skiva vilket visade sig helt omöjligt. Man MÅSTE alltså använda skivan som följde med datorn, enstaka combouppdateringar kan visst göra skillnad. Rekommenderar att du köper, eller på annat sätt införskaffar, en skiva med Snow Leopard - definitivt det mest stabila OS:et för din dator. Systemet kommer bokstavligen FLYGA fram jämfört med Leopard, nästan som att köra Vista och Windows 7 sida vid sida. Lycka till Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.