G48R13L5 Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Jag är väldigt sugen på att uppgradera till Lion nu när den verkar vara schyst och inte lika buggig. Jag har inte vågat uppgradera eftersom jag inte har utrymme för eventuellt strul och program som inte funkar, men av de senare recensionerna på App Store att döma verkar folk vara nöjda. Samtidigt sägs det att det inte är någon idé att uppgradera från Snow Leopard om man är nöjd och inte saknar något, och det gör jag inte riktigt. Men jag tycker ändå det är värt att uppgradera för vissa funktioner som Launchpad och fullskärmsläge (känns användbart på en 13" MBP). MIN FRÅGA: Kan man synkronisera läslistan i Safari med iCloud? På datorn alltså och inte bara mellan iEnheterna. Vore toppen! Gillar nämligen att surfa på iPaden för att sedan ladda ner saker eller läsa vidare på macen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zepman Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Ja, läslistan syncas mellan både iOS-enheter och Safari på Macen förutsatt att alla enheter använder samma Apple ID. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Soili Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Jag gjorde det, uppdatera till Lion fast jag var jättenöjd med Snowleopard. Lion är snyggt och smidigt och jag gillar Launchpad och Icloud framför allt. Det var för Icloud jag uppdaterade. Men... STOR VARNING! Väldigt många av mina program slutade att fungera! Det är billigt att uppdatera till Lion men med att måsta köpa nya program blir det dyrt! Om du är nöjd med Snowleopard så behåll det. Jag funderar på att gå tillbaka till Snowleopard. Slugt av Apple att göra Icloud användbart för bara Lion. Det finns faktiskt andra "moln", även om inte lika bra. Soili Link to comment Share on other sites More sharing options...
Balooba Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Jag gjorde det, uppdatera till Lion fast jag var jättenöjd med Snowleopard. Lion är snyggt och smidigt och jag gillar Launchpad och Icloud framför allt. Det var för Icloud jag uppdaterade. Men... STOR VARNING! Väldigt många av mina program slutade att fungera! Det är billigt att uppdatera till Lion men med att måsta köpa nya program blir det dyrt! Om du är nöjd med Snowleopard så behåll det. Jag funderar på att gå tillbaka till Snowleopard. Slugt av Apple att göra Icloud användbart för bara Lion. Det finns faktiskt andra "moln", även om inte lika bra. Soili Kan du ge exempel på program som slutade fungera? Jag har, tror jag, inte råkat för ett enda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted December 26, 2011 Share Posted December 26, 2011 Gissningsvis så är det äldre programvaror som slutar fungera, framförallt program skrivan för PPC-processorn som Apple slopar stödet för i Lion, sex år efter att de gick över till Intel. Så det är verkligen inte oväntat. Stödet för program för Mac OS försvann med OS X 10.5, åtta år efter att systemet ersattes av OS X. Andra program kan också sluta fungera och det är inte helt ovanligt, varken till OS X eller Windows eller... osv... att programvaror som inte är till 100% skrivna enligt de ramverk som finns kan sluta fungera vid uppdatering av OS. Så var det från OS X 10.5 -> 10.6 och så har det och kommer alltid att vara. Oftast så brukar detta snabbt lösa sig men en enkel uppdatering av programvarorna. Men en del tillverkare ser dollartecken framför ögonen och släpper en "ny" version av sitt program med stöd för det nya operativet som de då tar betalt, rabatterat eller fullpris. Link to comment Share on other sites More sharing options...
G48R13L5 Posted December 26, 2011 Author Share Posted December 26, 2011 Jag uppdaterade och är jättenöjd. Har inte stött på något problem alls, och alla mina program fungerar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.