Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Docka med wifi/Router

bolian

Recommended Posts

Hej.

Jag är ute efter att lösa problemet med att internetdelningen från en ip4 stänger av sig efter en stund. Och det finns såklart anledningar till att den gör det.

Min önskan är att det fanns en docka/laddstation som gjorde wifi i huset och när jag dockar iphonen så kan man surfa via den. Ungeför som att koppla ip4 via usb till datorn och surf finnes. Lr som 3g-routers fungerar fast byt ut dongeln mot ip4, jag vill docka till en router som nyttjar iphonens 3g helt enkelt. Finns något sådant.

Tack på förhand /denke

Det finns inte till försäljning.

Men du skulle kunna göra det möjligt med en router som har usb-port samt möjlighet att installera t.ex. openwrt på.

Fattar du inget av den längre meningen ovan så är svaret helt enkelt: Nej det finns ingen sådan produkt.

I övriga fall så är det bara att sätta igång att jobba.

Det finns inte till försäljning.

Men du skulle kunna göra det möjligt med en router som har usb-port samt möjlighet att installera t.ex. openwrt på.

Fattar du inget av den längre meningen ovan så är svaret helt enkelt: Nej det finns ingen sådan produkt.

I övriga fall så är det bara att sätta igång att jobba.

Ok nej det är inget jag hanterar eller har erfarenhet av.

Om man gör så då att jag docka den till dator med windows7 som har wifi, kan då den anslutningen som blir delas med fler enheter via datorn?

Jag hade börjat med att felsöka internetdelningen. Brukar kunna köra min 4:a som hotspot i timmar utan uppehåll. Och ofta med mer än en dator ansluten samtidigt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...