Silverfox Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Är det någon som är duktig på Handbreak och vet hur man får den bästa kvalitén när man konverterar? Eller är det redan inställt i programmet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Du skulle kanske specificera vad du ska konvertera FRÅN och vad du ska konvertera TILL. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted December 22, 2011 Author Share Posted December 22, 2011 Kan man konvertera till annat än mpeg-4 i Handbreak? Jag trodde inte det. Men i så fall vilket format ska jag konvertera till för att få den bästa kvalitén, som funkar i iTunes? Det är avi och mkv oftast som det ska konverteras ifrån. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Kan man konvertera till annat än mpeg-4 i Handbreak? Jo, men hur många pixlar ska du ha och till vad? iTunes för att spela på dator, Apple TV, iPad, iPod, iPhone,... https://trac.handbrake.fr/wiki/BuiltInPresets Det är avi och mkv oftast som det ska konverteras ifrån. AVI är en behållare för video, precis som MOV. Dessa kan innehålla allt från 320x240 pixlar, 10 bilder/s till 1080p Full HD och i vilken som helst av flera hundra codecs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted December 22, 2011 Author Share Posted December 22, 2011 Oj, det var mycket det här. Trodde det skulle vara lättare än vad det verkar. Jo, det ska vara till Apple TV. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Oj, det var mycket det här. Trodde det skulle vara lättare än vad det verkar. Jo, det ska vara till Apple TV. Då kan du börja med förinställningen för Apple TV (eller Apple TV 2, om det är den du har). Är ursprunget SD ska du kanske välja något annat, men för HD bör det funka bra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silverfox Posted December 22, 2011 Author Share Posted December 22, 2011 Okey, jamen det var enkelt. Då blir det Apple TV2. Fixat. Tack för hjälpen Telly. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackanpalm Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Tja =)Sitter här med protools och skulle edita lite filmklipp. Grejen är ju att protools bara tar .MOV filer? Försökte konvertera med Grymma handbreak men den gör bara mkv och mp4? Hur konverterar jag enklast till mov? finns nån handbreak mov kanske? -har sökt på nätet i två timmar o hittar fan inte nåt? TACKSAM för hjälp! mvh mackan Link to comment Share on other sites More sharing options...
MacKalle Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 Sitter inte vid min Mac nu så jag kan inte kolla. Men kan du inte konvertera med Quicktime, som ju är inbyggt i Macos? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted August 20, 2012 Share Posted August 20, 2012 MOV är en filmcontainer, och du kan enkelt spara om vanligare filmformat i en MOV-container via inbyggda Quick Time Player (X). Codecarna video/audio kan vara en mängd olika. Quick Time 7 gör samma sak, och med Perian installerat kan den läsa många filmformat. MPEG Streamclip är ett exempel på ett program som kan fixa MOV-filer. Nedan ett exempel på en MP4 som sparas om som MOV. Notera dock att codecarna som sagt kan vara nästan vilka som helst och att detta avgör kompatibilitet mycket mer än själva filmcontainern. De förändrar man genom att konvertera/exportera, se under File-menyn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.