Silverfox Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Kan jag koppla en extern hårdisk med Firewire 800 till en MBA med Thunderbolt och ändå få bibehållen Firewire-fart? Om det nu finns sladdar som man kan koppla ihop dem med vilket jag hoppas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Kan jag koppla en extern hårdisk med Firewire 800 till en MBA med Thunderbolt och ändå få bibehållen Firewire-fart? Om det nu finns sladdar som man kan koppla ihop dem med vilket jag hoppas. Då thunderbolt är många gånger snabbare än Firewire så borde det gå rent tekniskt. Dock är de inte alls samma teknik, så någon adapter-kabel existerar inte. Thunderbolt-displayen som Apple säljer har en Firewire-port. Men den är du nog inte intresserad av. Vi får hoppas att enbart thunderbolt->Firewire adapter kommer snart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raphael Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Kan jag koppla en extern hårdisk med Firewire 800 till en MBA med Thunderbolt och ändå få bibehållen Firewire-fart? Om det nu finns sladdar som man kan koppla ihop dem med vilket jag hoppas. Svar ja och du behöver en Sonnet Allegro FireWire 800 adapter. Du använder en FireWire 800-kabel, men du behöver en grej mellan kabeln och kontakten i MB Air. Tyvärr känner jag inte till någon i Sverige som säljer den adaptern. Här är info om produkten: http://www.thunderbolt-peripherals.com/thunderbolt-adapter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Ytterberg Posted December 27, 2011 Share Posted December 27, 2011 Sonnet Technologies produkter har i många år haft Macline/Macoteket som svensk distributör resp. återförsäljare. Hör med dem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.