Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dockan fungerar inte som den ska

Winbo

Recommended Posts

Råkat ut för ett annorlunda problem på min helt nya iMac 21,5'

Trots att jag klickat i göm och visa dock automatiskt i systeminställningar så låser sig dockan utanför skärmen. När jag klickar i nederkanten kommer den upp och stannar där. Sedan måste jag klicka igen för att den skall försvinna. Har haft lite kernelpanics fram till för en månad sedan och av någon anledning slutade detta men nu dök detta lilla problem upp,

Jag har kört omstarter(både säker och vanlig) och då fungerar dockan ett tag för att sedan gå ner i sitt "felläge" igen. Har kört Apple Hardware Test via loop hela natten utan någon felanmärkning. Reparerat behörigheter utan anmärkning.

Någon som känner igen felet?

Förstår att minnena kan ha med Kernerlpanicsen att göra men tror du att det även har att göra med Dock problemet ?

Förstår att minnena kan ha med Kernerlpanicsen att göra men tror du att det även har att göra med Dock problemet ?

Det kan det möjligen ha. Man vet ju inte vilka filer som skadades vid paniken.

Sedan rekommenderar jag att du inhandlar DiskWarrior och kanske DriveGenius vilket är de bra-att-ha-program man behöver. Eventuellt kan man lägga till TechTool Pro också.

Apple Hardware Test är -enligt mitt förmenande- totalt värdelöst. Det har aldrig hittat ett endaste fel trots att min dator uppenbarligen har stora problem. Då är Memtest mycket bättre som Koplimi tipsar om!

Panicsen var för en månad sedan men detta problemet började igår.

Skall testa Memtest också.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...