Jump to content
Just nu i M3-nätverket

apple-laptop-battery.com Varför så billigt?

Quiekweg

Recommended Posts

Hej!

Ok, dags för mig att handla ett nytt batteri till min macbook. Jag är ute efter ett 55wh till vit macbook.

Tänker handla ett original och kollat runt efter priser som verkar snitta runt 1200:-.

Efter en stund hittade jag apple-laptop-battery.com, en site från US som tillhandahåller ett original 55Wh Apple 13' MacBook batteri för 103.58USD med frakt (c:a 740:-).

Det står tydligt att det är original (de har även piratbatterier för halva priset), och de använder paypal.

Min fundering här är hur det kan vara så billigt, och min fråga är om någon av har handlat därifrån och har erfarenheter från sidan. Eller har ni möjligen tips

på "billiga" originalbatterier från andra siter.

Hoppas någon har ett svar på denna gåta, eller bara en reflektion...

MVH

/Misstänksam

Lägg 25% moms på priset och att du måste skicka batteriet till USA vid eventuella problem. Hur lång är garantin där? I Sverige är det väl ett år. Så jag skulle köpa svenskt.

Åtminstone läggs det på tullavgift. Hur det var med moms minns jag inte. Dyrare blir det i alla fall. För övrigt har jag inte så bra erfarenheter av piratbatterier. Fast de var till äldre iBookar.

Allt som görs i Kina är "original" ;)

• 2 weeks later...

Kolla även Ebay.

Ex. 31USD inkl frakt: http://www.ebay.com/itm/Battery-Apple-MacBook-13-MA254-MA255-MA255-A-MA255B-A-MA566J-A-white-/230670507382?pt=Laptop_Batteries&hash=item35b5089d76#ht_2668wt_1139

De batterier jag har köpt på Ebay har funkat lika bra som orginalen. Även om man egentligen skall betala svensk moms, så är det väldigt sällan att paketen blir stoppade i tullen, speciellt på småsaker.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...