Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Delar av filmbiblioteket i Aperture 3 syns ej i iMovie

drajsnow

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett mysko problem med mina videofiler som ligger i Apertures bibliotek. I iMovie syns bara vissa av videofilerna, trots att de är filmade med samma kamera. Jag avinstallerade iMovie och när jag installerade det igen dök alla filmer upp direkt. Allt var frid och fröjd, uppdaterade iMovie till den senaste versionen och vips var jag tillbaka till ruta ett igen. Många av bildfilerna är borta. Filmar en hel del med min iPhone och vissa klipp finns där, vissa inte. Allt från typ mitten av 2010 finns, men bara tre filmer från 2011...

Jag har alla mina bild och videofiler i Apertures bildbibliotek som en stor fil, relocate masters och consolidate masters i Aperture gjorde ingen skillnad. Är det en bugg i iMovie då alla filmer syntes i den äldre versionen?

Jag misstänker att skälet till du ser vissa filmer men inte andra beror på skillnader i filmformat, filer eller olika tekniska data.

Nya iMovie är en omstart av det gamla programmet och även fast programmet heter samma så har det många förändringar och lite annat syfte än det tidigare. Stödet för filmformat har reducerats till att endast gälla de mest populära för konsumenter. Apple upplevde att gamla iMovie och Final Cut Express låg för nära varandra så köparna blev förvillade.

Och nu har Express utgått då Apple har gjort om plus sänkt priset på Pro-versionen.

Så enkelt var det tyvärr inte... Jag har ju filmat med samma iPhone... Å alla filmklipp syntes ju innan jag uppdaterade!

• 1 month later...

Jag bumpar denna en gång i hopp om hjälp då mitt problem tyvärr kvarstår.

Jag har nu återigen avinstallerat iMovie och använt skivan som medföljde vid köpet av min Mac för att installera iMovie på nytt igen. Alla mina inspelade filmer syns då under "Aperture-bibliotek", men så fort jag uppdaterar iMovie till senaste versionen försvinner mina filmer. Det som är skumt är att från ungefär 2009 och bakåt finns de kvar, inte de nyare materialet...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...