Patrik Lassbo Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Hej. Är nyregistrerad här på forumet med avsikten att efterlysa min och min pojkväns Macbooks. Fredagen den 16/12 2011 mellan kl 11-12 blev vi rånade i hemmet i Hornstull, Stockholm. Min pojkvän var hemma under rånet och fick under dödshot hjälpa gärningsmännen att packa ner våra värdesaker i väskor som de sedan tog med sig. Bland sakerna de stal fanns våra Macbooks som jag beskriver nedan: 1 st vit Macbook 13" Mid 2010 2,4 GHz Intel Core 2 Duo 2 Gb Ram 250 Gb hårddisk, 5400 rpm Serienummer: 45037R0JF5W Kännetecken: På baksidan av skärmen satt ett stort klistermärke (täcker större delen av datorn) föreställande en ikonbild på heliga Maria. Den här bilden är nästintill identisk förutom texten: Om någon säljer datorn har de ju antagligen tagit bort klistermärket men kanske finns rester kvar..? Datorn nr 2: 1 st Macbook Pro 15,4" Mid 2010 2,66 GHz Intel i7 8 gb ram 500 Gb 7200 rpm hårddisk Serienummer: W802082PAGZ Kännetecken: Har en bula i metallen på undersidan av datorn. Antagligen kommer vi inte se datorerna igen men om rätt person ser detta så är det värt ett försök. Min MBP använder jag till att spela in musik och göra div ljudjobb på det skulle betyda hemskt mycket att i alla fall kunna försöka återskapa hårddisken och återfå de filer jag inte hunnit göra backup på. Tacksam för all hjälp som kan tänkas. Patrik Lassbo patrik.lassbo@gmail.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.