optimus Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Hoppas på lite hjälp från er experter! Har nyligen kopplat in datorn till hemmabion via en dac för att kunna spela upp musik via itunes & styra allt via ipad/iphone. Har således ställt in att itunes skall starta så fort datorn startas. Nu till mitt lilla bekymmer: Får upp ett felmedelande att itunes inte kan ansluta till itunes musicstore och att jag ska kontrollera nätverket (nätverket fungerar). Klickar jag OK och går vidare fungerar det... Har i inställningar för brandvägg tillåtit inkommande anslutningar från/till itunes. Ska jag även bocka i: Tillåt signerad programvara att ta emot anslutningar automatiskt? Antar att det gäller ALLA appar/program man har? Nyligen bytt från en Airport Express till en Extreme, om det kan ha med saken att göra? Visserligen inte ett jätte problem men det vore skönt om det fungerade Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapappa_86 Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Du skriver inte vilken dator det är du använder. Vore bra och veta om det 'r en Mac eller PC. Du kan alltid testa installera om iTunes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hugeman Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Det är inte så att iTunes hinner starta innan datorn har fått upp alla näteverkstjänster! En fördröjd start kan vara lösningen i så fall. Link to comment Share on other sites More sharing options...
optimus Posted December 21, 2011 Author Share Posted December 21, 2011 Du skriver inte vilken dator det är du använder. Vore bra och veta om det 'r en Mac eller PC. Du kan alltid testa installera om iTunes. Sorry, det är en Macbook, 2,4ghz Intel core 2 duo med 2gb ram. Kör 10.6.8, snow leopard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
optimus Posted December 21, 2011 Author Share Posted December 21, 2011 Det är inte så att iTunes hinner starta innan datorn har fått upp alla näteverkstjänster! En fördröjd start kan vara lösningen i så fall. Kan faktiskt vara så som du säger! Startar man itunes manuellt fungerar det alltid. Hur anger man att man vill starta itunes med fördröjd start??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.