Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Från iphone till stereon

Farbror Jan

Recommended Posts

Förlåt, jag är väl dum i huvudet. Men jag fattar inte hur jag ska kunna streama musik från min iphone till förstärkaren, i första hand från Spotify, via Airport Express. Airfoil-appen tycks bara fungera från dator till telefon. Eller har jag inte fattat det heller?

Förlåt, jag är väl dum i huvudet. Men jag fattar inte hur jag ska kunna streama musik från min iphone till förstärkaren, i första hand från Spotify, via Airport Express. Airfoil-appen tycks bara fungera från dator till telefon. Eller har jag inte fattat det heller?

Ja du införskaffar en Airport Express och om du har optisk ingång på din förstärkare köper du en sån här också.

Den långa ska in i Airport Expressen.

Lichtleiter-Toslink-Klinke-5.jpg

Om inte din förstärkare har optisk ingång får det bli en sån här.

CC399AC_LR.jpg

• 3 weeks later...

Eller så köper du Logitechs bluetooth strames för ca 300 pix den funkar jättebra och kan användas med flera enheter, dock ej samtidigt

Eller så köper du Logitechs bluetooth strames för ca 300 pix den funkar jättebra och kan användas med flera enheter, dock ej samtidigt

Ser ingen ingen ide att blanda in BT när AirPlay fungerar felfritt och bra ljudkvalitet.Har upplevt att ljudkvalitet med BT kan variera kraftigt med tillverkare.

Hej! Tack för era svar. Jag fixade det. Det var ju inte svårare än att välja högtalare i Iphonen. Förbindelsen från Airport Express till förstärkaren fanns redan tidigare.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...