Farbror Jan Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Förlåt, jag är väl dum i huvudet. Men jag fattar inte hur jag ska kunna streama musik från min iphone till förstärkaren, i första hand från Spotify, via Airport Express. Airfoil-appen tycks bara fungera från dator till telefon. Eller har jag inte fattat det heller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Förlåt, jag är väl dum i huvudet. Men jag fattar inte hur jag ska kunna streama musik från min iphone till förstärkaren, i första hand från Spotify, via Airport Express. Airfoil-appen tycks bara fungera från dator till telefon. Eller har jag inte fattat det heller? Ja du införskaffar en Airport Express och om du har optisk ingång på din förstärkare köper du en sån här också. Den långa ska in i Airport Expressen. Om inte din förstärkare har optisk ingång får det bli en sån här. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iBamse Posted December 23, 2011 Share Posted December 23, 2011 Och du behöver ingen AirFoil. Streamingen är inbyggd i operativsystemet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_ungen Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Eller så köper du Logitechs bluetooth strames för ca 300 pix den funkar jättebra och kan användas med flera enheter, dock ej samtidigt Link to comment Share on other sites More sharing options...
k_ungen Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Eller så köper du Logitechs bluetooth strames för ca 300 pix den funkar jättebra och kan användas med flera enheter, dock ej samtidigt Link to comment Share on other sites More sharing options...
lappen71 Posted January 8, 2012 Share Posted January 8, 2012 Ser ingen ingen ide att blanda in BT när AirPlay fungerar felfritt och bra ljudkvalitet.Har upplevt att ljudkvalitet med BT kan variera kraftigt med tillverkare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Farbror Jan Posted January 8, 2012 Author Share Posted January 8, 2012 Hej! Tack för era svar. Jag fixade det. Det var ju inte svårare än att välja högtalare i Iphonen. Förbindelsen från Airport Express till förstärkaren fanns redan tidigare. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.