JeppNils Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Jag funderar lite på vad som vore den optimala lösningen. Idag kör jag en Mac Mini direkt till TVn och har efter ett tag kommit på att jag känner att jag saknar att ha den som huvuddator. Därför funderar jag på att byta upplägg. Grundtanken är: Mac Mini tråduppkopplad - Från denna jag tankar och arbetar. TV vardagsrum & TV sovrum - Jag vill kunna se på filmer, serier osv på båda dessa. Skall klara .mvk och .srt Jag funderade på att koppla Macen till TVn i vardagsrummet och köpa mig en WDTV till sovrummet. Helst vill jag ju dock slippa och köra macen till TV eftersom jag vill slippa dual screen. Vill kunna surfa på datorn medans någon kollar film i vardagsrummet lixom. Känns skumt att köpa två WDTV för att lösa detta, men det kanske är den ända lösningen? Hur skulle ni göra med upplägget två tv och en dator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Barbapappa_86 Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Vet inte om det fungerar eller ej. Jag skulle köpt en aTV2 för att streama all media från Mac Minin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeppNils Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 Vet inte om det fungerar eller ej. Jag skulle köpt en aTV2 för att streama all media från Mac Minin. Problemet är ju att jag vill köra .mvk och .srt vilket aTV inte hanterar. Dessutom skulle man inte då behöva två st aTV2 en för varje tv, skulle de då gå att spela upp från båda dessa samtidigt? Jag kan tänka mig att lägga hyffsat mycket för att få det att fungera. Upplägget hade ju kunnat se ut som följande Mac Mini -> Time Capsule > aTV(1) -> TV(1) Time Capsule -> aTV(2) -> TV(2) dock fallerar ju detta på .mkv punkten och möjligtvis på det faktum att man kör två st samtidigt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jojje78 Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 aTV2 + Firecore's aTV Flash löser MKV och SRT. http://firecore.com/atvflash-black Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cerb Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Eller köp 2st boxee box. Klarar allt du vill att den ska göra och lite till. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeppNils Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 aTV2 + Firecore's aTV Flash löser MKV och SRT. http://firecore.com/atvflash-black Förutsätter att man jailbreakat eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
peanjo66 Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Förutsätter att man jailbreakat eller? Ja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeppNils Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 Så man kan säga att det finns en lösning. Det ända som verkar lite negativt just nu är att om man köper aTV2 så måste man köra tehtered. Å har man inte datorn i samma rum så är detta lite otympligt kom på en annan sak också. Jag kör mest 720 - om jag då kör som jag sagt innan Mac Mini via Time Capsule trådlöst ut till en eller två apple tv's kommer det att fungera utan problem? Är det någon som upplevt att det fungerar bra, utan lagg osv. Eller är det helt hopplöst att strömma ut det trådlöst från en time capsule? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cerb Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Jag strömmar 1080p i väldigt god kvalité trådlöst från en extreme, så det bör inte vara några problem. (note: till en boxee förvisso) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.