Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Ser endast miniatyrer i iPhoto?

Matador2003

Recommended Posts

Hej!

Jag har ett problem med iPhoto. Jag har sedan tidigare hela iphoto biblioteket "iPhoto libary" som en enda fil på en HD från en tidigare dator. När jag har placerat den i bildermappen på den nya datorn så kommer bilderna upp i iPhoto. Problemet är dock att den visar bara miniatyrerna, alltså inte själva master image. Någon som vet hur man fixar detta irriterande problem?

Vilken version av iPhoto?

På den gamla datorn, var iPhoto inställd på att importera bilderna till biblioteket?

Importerade du bilderna direkt i iPhoto från kameran?

Hur stort är biblioteket i MB?

Hur stort är biblioteket i antalet bilder?

Tjena, här kommer svaren!

Vilken version av iPhoto? = Version 9.2.1 (iPhoto 11)

På den gamla datorn, var iPhoto inställd på att importera bilderna till biblioteket?= Oj, kommer inte ihåg? Jag vill minnas att jag gjorde exakt på samma vis, dvs "import to libary"

Importerade du bilderna direkt i iPhoto från kameran? =Vet inte vad du menar här, biblioteket är ju ett bibliotek som hängt med på flera datorer så ja, bilderna kommer från en kamera från början.

Hur stort är biblioteket i MB? =Biblioteket består av två filer, en på 3 gig den andra på 4 gig. Båda har importerats.

Hur stort är biblioteket i antalet bilder? = 3931 st

Importerade du bilderna direkt i iPhoto från kameran?

Importerade du bilderna direkt i iPhoto från kameran? =Vet inte vad du menar här, biblioteket är ju ett bibliotek som hängt med på flera datorer så ja, bilderna kommer från en kamera från början.

Jag menar: Använde du "Bildinsamling" eller annat program för att importera bilderna till hårddisken först och SEDAN från hårddisken till iPhoto.

Hur stort är biblioteket i MB? =Biblioteket består av två filer, en på 3 gig den andra på 4 gig. Båda har importerats.

Hur stort är biblioteket i antalet bilder? = 3931 st

Då borde alla filerna/bilderna ligga där. Då borde det funka att bara bygga om biblioteket:

http://support.apple.com/kb/HT2638?viewlocale=sv_SE

Jag har provat bygga om biblioteket + alla funktioner man kan köra när man startar iPhoto och håller in alt/command. Inget funkar, problemet kvarstår. Jävligt irriterande problem eftersom originalbilderna bevisligen finns där ibland 7 gig bilder! Suck....ingen som har lösning på detta?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...