Jump to content
Just nu i M3-nätverket

iMac grafikkort

Teodor

Recommended Posts

Hej!

Jag har en iMac 21,5¨ 2,7 GHz från mitten av 2011.

Jag undrar kan jag uppgradera grafikkortet i den?

/Teodor

Allt går.

Resten är bara en fråga om pengar (mycket) och kunskap.

Kan du tala om hur det skulle gå till i detta fallet?

Thomas Ytterberg

Det gäller att finna och köpa ett grafikkort att byta ut det mot också. Apple med flera har kört med kortplatsbaserade lösningar för detta sedan många år men det är inte till för att skapa en modulär dator åt slutkonsumenten utan för att kunna variera konfigurationer till försäljningen. Någon eftermarknad för att byta grafikkort finns inte och därför är det i praktiken heller inte möjligt.

eller?

Det är att byta till ett likadant kort, väl? Trådskaparen ville ha ett snabbare kort.

Garantin ryker men det har du nog räknat ut.

...

Dessutom finns det 50 chanser att ha sönder sin iMac. Man ska veta att det inte är en nybörjargrej......stjarnsmall.gif

...

Dessutom finns det möjligheter att OS X-installationer inte fungerar 100% i och med att hårdvaran är ändrad. Installationen tilldelar varje dator den förutberedda listan med drivrutiner mm så det gäller att få allt att stämma....... inte bara att byta kort med andra ord.

Eftersom du redan har det bättre kortet för 21,5" (6770M) så är det väl och titta efter om 6970M från 27" modellen kan tänkas passa.

661-5968 Card, Video, AMD Radeon HD 6970M, 1GB. Kostar ca 3300Kr inkl moms. + ca 2 timmars arbetskostnad.

Risken finns att du kanske har lite för klent nätagg. 27" modellen har kraftfullare.

Sen lär det inte finnas en verkstad i hela världen som vill lämna någon garanti på att det kommer fungera.

OK

Verkar vara en dum ide av mig.

Men det ryktas ju om thunderbolt grafikkort?

Nån som har nån aning/chansning om när nåt sånt kan komma om det kommer komma?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...