Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fråga angående starttangentkombinationer vid ominstallation av OS X


kolle33

Rekommendera Poster

Jo, nu är det så att jag planerar att köpa mig en SSD till min MBP 2010 och i samband med det göra en ren installation av OS X Lion på den.

Det jag då undrar är alltså om starttangentkombinationerna som finns att tillgå när man startar upp datorn, t.ex att hålla "D"-tangenten nertryckt under uppstart, kommer att försvinna då? Anledning till att jag frågar är att jag någonstans hört att de gör det och vill få det bekräftat om så är fallet.

Tips på bra och stabila SSD uppskattas också.

Tack på förhand :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej de ligger lagrade i det fasta minnet och kommer inte att försvinna.

 

EDIT: Det skulle ju innebära att de försvann om man formaterade hårddisken vilket varit tokigt propellerbaver.gif

 

EDIT 2: Tror att Apple Hardware Test ligger på hårddisken vid leverans (D nertryckt vid start av datorn) och efter formatering av disken eller byte där man inte klonar över allt innehåll från den gamla kommer skiva att krävas. Du måste alltså ha skivan med AHT i för att D vid uppstart ska fungera. Tror dock att allt sådant ligger på återställningspartitionen som Lion skapar numera och är åtkomligt via CMD + R.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det stämmer alltså det jag sa, att startkommandona försvinner vid byte av hårddisk och en ren installation?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så det stämmer alltså det jag sa, att startkommandona försvinner vid byte av hårddisk och en ren installation?

 

Nej, bara att det kräver att du har skivan med AHT i för att det ska fungera....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...