Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Airport Express + hotell wi-fi

ReasonMan

Recommended Posts

Undrar vad som är den bästa lösningen på ett hotell om de bara erbjuder wi-fi på rummen men där man vill ha internet till flera enheter?

T ex hotellet där jag stannar nu kostar internet en hel del. Vill bara betala till en enhet. Jag loggar in genom en kod via webbläsaren på min Macbook Pro. Det går ju inte att dela ut till en annan enhet via wi-fi när jag redan är uppkopplad till hotellets wi-fi.

Gå det då att lösa med en Airport Express trådlöst?

Eller måste jag använda datorn till att ta emot hotellets wi-fi där jag loggar in och sedan dela ut den (internetdelning) till en Airport Express via ethernet och där skapa ett nytt trådlöst nät så att jag kan koppla in andra enheter?

Köp en trådlös USB-sticka och dela ut från datorns inbyggda Airport via det nya nätverkskortet under Internetdelning.

Du kan säkert köra med sladd till den express och ta det den vägen, men det känns lite bökigt allvarligt talat.

Eller om du har en iPhone så kan du dela ut wi-fi från den.

Eller om du har en iPhone så kan du dela ut wi-fi från den.

Fast det kräver ju data-tillgång på telefonen. Och är du utomlands så känns inte det som världens enklaste alternativ.

Fast det kräver ju data-tillgång på telefonen. Och är du utomlands så känns inte det som världens enklaste alternativ.

Jo, men förutsättningen var ju wi-fi på hotellet. Inte svårare att koppla upp luren mot nätverket än att koppla upp datorn.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...