Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Akut problem, kommer inte åt hårddisk

noname93

Recommended Posts

Hej! Har sålt min mac och tänkte förbereda den för att skicka genom att kopiera viktiga filer till en extern Western Digital Elements 2.0 1 TB. Jag har windows 7 på datorn och ville kopiera lite filer från dessa. Jag portionerade därför hårddisken till FAT men när jag kopplade in hårddisken så fanns den ej bland enheter och kunde inte hitta den. Googlade och insåg vad man skulle göra mha denna tråd. Jag gjorde som det stod men vid näst sista punkten frågade datorn mig om format på hårddisk eller liknande, det fanns två alternativ, ett var GUID eller nåt och andra var nåt med M men minns inte mer. Jag valde det sistnämnda. Frågan är om jag nu kan återställa till ursprungligt läge eller om jag måste skaffa programvara för att få fram informationen?

Tack på förhand för hjälp

Bifogar även en bild på hur det ser ut i skivverktyg

post-29954-061698000 1324316346_thumb.png

Jag har nu kört igång Data Rescue som jag hade men det återstår 21 timmar av scanningen.... Ett snabbare sätt hade varit uppskattat!?

Ett snabbare sätt hade varit uppskattat!?

Var ödmjuk.

Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket.

Att återställa förlorad data är mödosamt och ofta så får du inte tillbaka metadata som filnamn osv utan du kommer att få sitta i timmar och leta upp och döpa om filer du vill behålla.

Vad var det som hände? Du har en HDD med filer, du vill läsa den på din Mac och formaterar den och då försvinner alla de filer du nu vill återställa?

Hej, jag ville skriva över lite filer från min Windows Partion till hårddisken. Men ni kan strunta i det, jag har satt den på recovery över natten :)

Ibland så handlar man innan man inser konsekvenserna, tråkigt oavsett. Men tyvär finns det inga genvägar. Hoppas det löser sig oavsett kramis.gif

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...