mattem Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Hittade faktiskt ingen tråd i ämnet, tycker annars så finns det trådar om precis allt annat Så vad ska ni göra i Jul & Nyår? Själv blir det jul hos svärföräldrarna i Dalby på Julafton samt med min sida av familjen hos min bror i Kristanstad en stund på annandagen. Annars så har vi inga måsten eller annat inplanerat. Nyår ser ut att bli hos ett par bekanta i Björsjölagård utanför Övedskloster. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikaellq Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 Jag, frugan, dottern och hennes kille i några timmar, massor med mat, julskinka och Jansson inklusive. Kanske att man far söderut några mil för att hälsa på mor, annars är inget planerat för julen. Till nyår sitter vi och lurar på att bjuda hit ett par manliga vänner för mat, skumpa och bärs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Hemma. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 Hemma, ta det lugnt med familjen, spela WoW, gå på skogspromenader med hunden, städa, diska, äta, dricka kaffe. Ta en virre på kvällen. Koppla av. Låter trevligt, blir nog en eller två koppar kaffe här med samt turer med hunden. Är rädd för att det blir disk och städa också Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Ungarna gör en kort visit på julafton, och till nyår åker jag som alltid till goda vänner. I övrigt är jag enastående som vanligt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnalder Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Arbetsgivarens jul säger man ju, när det är få lediga dagar. Men för mig som är min egen arbetsgivare så är det lite tveeggat. Nu har jag uppdrag på heltid fram till nyår och kommer nyttja möjligheten att jobba alla dagar (ledig dag = inget klirr i kassan). Julafton blir hemma med päron och sväron och sonen, juldagen blir hos svåger och svåger, lite större arrangemang. Annandagen blir bara slappa hemma. Som tur är, är det inga långa resor till evenemangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 Ja, skönt att slippa köra. Vi har nog ca 6 mil enkel resa på julafton och 4 mil enkel på annandagen. Bara hoppas att vi slipper snö eller blixthalka här nere så det är bra väder att köra i... Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 I år blir det nog en lugn hemmajul. Brukar åka till släktingar på själva julafton - över dagen. Sen tyckte min mamma att jag skulle komma upp till dem i år. Men jag tänker inte sitta o stressa i bil 30mil upp och ner på ett par 3 dagar. Bättre o vara hemma så gör man ingen av dem besvikna. Så det blir väl lite "Kalle" och sen som en vanlig kväll. Måste skaffa 2 julklappar till mina brorsbarn o skicka upp dem, sen är julen över för min del. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted December 20, 2011 Author Share Posted December 20, 2011 Kanske det blir lite sällskap här på forumet i julhelgen iallafall... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Giggs Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Jul med ungarna hos min f.d. svärmor och svärfar (och ungarnas mamma och övrig släkt på den sidan). Det blir förhoppningsvis ingen längre pina, sedan åker jag hem och firar med opera på DVD (Wagners Niebeleungenlied räcker hela julen...). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 20, 2011 Share Posted December 20, 2011 Kanske det blir lite sällskap här på forumet i julhelgen iallafall... Jo, absolut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Slutar jobbar runt midnatt 23-24 och börjar jobba sent på julaftons kväll, så det blir träffa släkt, dricka julmust, äta & titta på tecknad Anka mellan jobbet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
johnalder Posted December 21, 2011 Share Posted December 21, 2011 Ja, inte lär det bli någon skidåkning i alla fall. Det hade det inte blivit även om vi haft snö - jag kan inte åka skidor, har inte gjort det sedan jag var tio-elva år gammal och vi åkte något som jag tror hette snöstjärnan i mellanstadiet, på en hopskrapad skitig oval bana på en i övrigt grusig fotbollsplan. Låter som när jag gjorde lumpen på K1 (centrala Stockholm). En (1) dag var det tillräckligt med snö för skidåkning, varpå vita blixten plockades fram för skidmarch med exercis runt kaserngården. Efter några varv hade vi dock åkt slut på snön... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattiasgbg Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Låter som när jag gjorde lumpen på K1 (centrala Stockholm). En (1) dag var det tillräckligt med snö för skidåkning, varpå vita blixten plockades fram för skidmarch med exercis runt kaserngården. Efter några varv hade vi dock åkt slut på snön... Vi fick ut våra nytjärade skidor för några timmars skidexcercis på kaserngårdens snöfria grusplan. Sedan lastbilades skidorna upp till Älvdalen, där vi skulle ha vinterutbildning. Med grus som satt fast i skidorna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 Aah... militärskidorna: "Bruna blixten" Vi åkte skidor vid ett tillfälle i lumpen. På en mindre övning så skulle vi lära oss att åka skidor på rep efter bandvagnarna. 2 långa rep efter en bandvagn med X antal personer som höll i varje rep. Blev mer av lek o bus än träning. Bandvagnkillarna tyckte det var lite kul att se om vi stod upp i kurvorna. Så var vi inte på en väg utan på en äng. Var gott om snö den vintern uppe i Gävle (I14). Men jag tror inte dem var varken tjärade eller vallade. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted December 22, 2011 Share Posted December 22, 2011 jag hoppas att det blir något minnesvärt Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronny Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Hittade faktiskt ingen tråd i ämnet, tycker annars så finns det trådar om precis allt annat Så vad ska ni göra i Jul & Nyår? Själv blir det jul hos svärföräldrarna i Dalby på Julafton samt med min sida av familjen hos min bror i Kristanstad en stund på annandagen. Annars så har vi inga måsten eller annat inplanerat. Nyår ser ut att bli hos ett par bekanta i Björsjölagård utanför Övedskloster. Ja det blir nog samma som förra året Men förhoppningsvis bättre än hos Albert och Herbert Link to comment Share on other sites More sharing options...
mikaellq Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Ja det blir nog samma som förra året Men förhoppningsvis bättre än hos Albert och Herbert Jag hoppas på en riktigt God Jul till dig Ronny! Jag ska väl titta in här nån gång under Julens dagar... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Semmelman Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Jobbar julafton, dagskift som tur är, kommer hem till skinkan förhoppningsvis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pocahontas Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Sönerna med familjer kommer, i omgångar, får inte plats här alla på en gång. Såvida jag inte bygger större hus Link to comment Share on other sites More sharing options...
ekorrbär Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Vill önska er all här på forumet en God Jul & Gott Nytt År. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niffen Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Sönerna med familjer kommer, i omgångar, får inte plats här alla på en gång. Såvida jag inte bygger större hus Tror inte du hinner det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wall7 Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Tror inte du hinner det. Ha, ha, ha! +1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
xeric Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Vill önska er all här på forumet en God Jul & Gott Nytt År. Detsamma... God Jul på dig. - - - Här blir det (extremt) lugnt. Har abslolut inga planer för någonting före 2013. Städa o grejja och försöka hinna klart lite grejjer som ligger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alix Posted December 23, 2012 Share Posted December 23, 2012 Julaftons första del; julfika och presenter med ungarna. Kanske åker till gemensamt julfirande senare. Annars tar jag det lugnt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.