Jump to content
Just nu i M3-nätverket

WU2Q10299866 has a problem

Silverfox

Recommended Posts

Den här lilla otrevliga skylten dyker upp när jag håller på med FCPX. Vad är det för problem och vad kan man göra? Det finns en Western Digital (WD) MyBook Extern HD som funkar som TM. Har den något med detta att göra eller är det FCPX som knasar? Datorn är mitt uppe i ett filmprojekt och det är lite läskigt just nu med trubbel.

post-58189-087507400 1324301729_thumb.png

Vad är det för problem och vad kan man göra?

Det står mitt på skärmen:

post-11001-045651400 1324302482_thumb.png

Jamen Telly, du vet att jag inte är någon supertekniker. Kan hjälpligt engelska också för den delen. Okey allvar nu , vad betyder RAID Manager? Ärligt, jag har noll koll.

Det finns en bugg i nyare versioner av iMovie, där den kommer i konflikt med Time Machine. Så därför rekommenderas man att stänga av Time Machine just när man arbetar i iMovie.

Frågan är hur besläktad FPCX och iMovie är i detta avseende? Det vet jag inte.

Härligt Telly. Då är det uteslutande den externa som är problemet. Om jag bara drar ur den medan jag jobbar med FCPX är det ingen fara? Eller det kanske inte är det ändå, någon fara för filmprojektet? Det är bara en liten bugg. Kanske ofarlig till och med. smile.gif

Jamen Telly, du vet att jag inte är någon supertekniker. Kan hjälpligt engelska också för den delen. Okey allvar nu , vad betyder RAID Manager? Ärligt, jag har noll koll.

Det följde med ett program till din hårddisk som förmodligen heter "WD RAID Manager", eller möjligen bara "RAID Manager". Det är det programmet du ska köra för att ta reda på var problemet ligger.

Härligt Telly. Då är det uteslutande den externa som är problemet. Om jag bara drar ur den medan jag jobbar med FCPX är det ingen fara? Eller det kanske inte är det ändå, någon fara för filmprojektet? Det är bara en liten bugg. Kanske ofarlig till och med. smile.gif

Om du inte har en Mac Pro med RAID så är det den externa som har problem. Och det i sig låter allvarligt. Du ska nog inte köra den innan du fixat problemet.

Tack Telly. Det känns lugnt. Jag kollar med programmet så får vi se. Det verka som om det går att lösa utan några större ingrepp.

Om du inte har en Mac Pro med RAID så är det den externa som har problem. Och det i sig låter allvarligt. Du ska nog inte köra den innan du fixat problemet.

Det är en MBP.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...