laznyz Posted December 18, 2011 Share Posted December 18, 2011 Tjenixen! Jag har suttit och grubblat några dagar nu, skulle vilja ändra lite i kontextmenyerna (efter högerklick). Jag får nämligen inte upp "mer" längst ner, där man ska kunna lägga in automator-workflows bl a. Jag har för mig att jag en gång i tiden gick in nånstans och ändrade inställningarna i kontextmenyn, men var? VAAAAAAAR? Hjälp snälla! Vh Lars Nyström Link to comment Share on other sites More sharing options...
uisgy Posted December 19, 2011 Share Posted December 19, 2011 -”Tjänster” - brukar synas längst ner där...- men gå in under t.ex. Finder i menyraden, och se vilka du får fram där. Och i botten där finns en genväg till ”Tjänsteinställningar” – (Systeminställningar / Tangentbord / Kortkommandon / Tjänster ) Man kan markera dom man vill använda där, och även skapa egna kortkommandon. Men från Automator kan du nog välja att få in en ”Tjänst” där direkt tror jag - (”Spara som Tjänst”...) Har aldrig testat själv. Lycka till! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.