Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Dålig batteritid på 4S

Torre40

Recommended Posts

Har fått min 4S i veckan och är väldigt besviken på batteritiden. Laddar ur helt 2ggr/dag fast jag knappt använder den.

Har jämfört med iPhone 4 som är betydligt bättre. Hade tidigare en 3GS som jag var väldigt nöjd med.

Den är uppdaterad! Alla tips välkomna.

De vanliga tipsen är att stänga av push- och platstjänster. Stäng också av automatisk tidzonsinställning.

Förhoppningsvis blir det bättre med IOS5.1 som ju kommer snart.

Har du startat om iPhonen? Har du något GPS-program som kan jobba i bakgrunden så kan det vara en orsak. Syns GPS.symbolen även när du jobbar med annat så drar det fruktansvärt mycket.

Har du startat om iPhonen? Har du något GPS-program som kan jobba i bakgrunden så kan det vara en orsak. Syns GPS.symbolen även när du jobbar med annat så drar det fruktansvärt mycket.

Har ni själv en fungerade 4S? Jag har provar allt och funderar på att reklamera den i morgon.

Har fått min 4S i veckan och är väldigt besviken på batteritiden. Laddar ur helt 2ggr/dag fast jag knappt använder den.

Har jämfört med iPhone 4 som är betydligt bättre. Hade tidigare en 3GS som jag var väldigt nöjd med.

Den är uppdaterad! Alla tips välkomna.

Jag har en 4S med push och GPS på och den håller ca 1-2 dagar. Dåligt då min gamla galaxy S än idag efter 18 månader fortfarande håller 3-4 dagar med allt på! Dock älskar jag iphonen för iCloud och iOS 5.

Har ni själv en fungerade 4S? Jag har provar allt och funderar på att reklamera den i morgon.

Ja, under en dag tappar jag ner till kanske 75%, lite surfande, Blocket, Tradera och SVTPlay, och några kortare samtal.

Jag har spelat av mig, det blir på sin höjd lite Wordfeud.

Jag har BT och Push aktivt.

Med 4:an räckte batteriet ca tre dagar, men med 4S:en får jag nöja mig med två, kanske inte så konstigt då 4s:en är så mycket snabbare.

Belysningen har jag dragit ner till 50%.

Min 4S har som lägst varit nere på 10% batteri efter en hel dag med blåtandsheadset, surf, navigering etc.

Verkar som jag fått ett måndagsexemplar eftersom ni andra inte har samma problem.

Gör en återställning så skall du se att det fixar sig.

Det har ju kommit en inofficiell uppdatering, alltså fortfarande 5.01, men enligt vissa på nätet har den uppdateringen fixat lite av batteritiden, enligt någon t.o.m avsevärt.

När min 4s använder platstjänster blir den varm och man se hur batteriet laddas hur. Jag kopplade på Push häromdagen för att se hur stor skillnad det blir men har inte hunnit jämföra ännu.

Jag har haft bra batteritid på min 4S fram till nu. Har inte ändrat några inställningar el. liknande. Som vanligt när jag lägger mig loggar jag ur från FB och stänger av Push för att slippa "oljud" på natten. Stänger även ner bakgrunds-aktiva program. När jag vaknar 7-8 timmar senare har batterinivån sjunkit med ca: 20-25 procent mot tidigare 2-4 procent... Vad händer?

Tidszonsstöd kan jag iofs testa att slå av men det har ju aldrig varit några problem tidigare. Blir galen på detta.

Ok. Dum fråga kanske, men ska man räkna ihop "Användning" och "Vänteläge"? Användning antar jag är allt som görs så länge mobilen inte är "svart" eller om något resursslukande program såsom ex. navigations-appar körs i bakgrunden.

Ok. Dum fråga kanske, men ska man räkna ihop "Användning" och "Vänteläge"? Användning antar jag är allt som görs så länge mobilen inte är "svart" eller om något resursslukande program såsom ex. navigations-appar körs i bakgrunden.

Jag tror det funkar så :)

Lithium-batteriet brukar bli bättre efter ett par veckors användning. Upplever att batteritiden på min telefon blivit betydligt bättre på senare än när den var ny. Låt telefonen ladda ut helt några gånger och ladda upp fullt över natten igen! :)

Fick min 4:s igår. Låg på laddning 11-12 h. Efter 2 h användning så var batteriet nere på 4%??? Allt onödigt avstängt. Känns som ett skämt. Min 4:a kom aldrig under 10% på en hel dags användning trots att den vAr 1 1/2 år gammal!!! Var dum å bytte bara för att högtalaren la av å ville inte lägga pengar på en gammal telefon!!!

Fick min 4:s igår. Låg på laddning 11-12 h. Efter 2 h användning så var batteriet nere på 4%??? Allt onödigt avstängt. Känns som ett skämt. Min 4:a kom aldrig under 10% på en hel dags användning trots att den vAr 1 1/2 år gammal!!! Var dum å bytte bara för att högtalaren la av å ville inte lägga pengar på en gammal telefon!!!

Om ett par dagar blir det bättre

Samma problem här. Ny 4S som är ett helt hopplöst fall. Har bytt telefon till en ny 4S, också bytt SIM-kort men inget hjälper. Har ändrat i princip alla inställningar som kan hjälpa för att få batteriet att räcka längre men telefonen laddar ur på ett par timmar. Behöver ladda den 2-3 ggr per dygn.

Väntar på nästa mjukvaruuppdatering och håller tummarna. mad.gif

Samma problem här. Ny 4S som är ett helt hopplöst fall. Har bytt telefon till en ny 4S, också bytt SIM-kort men inget hjälper. Har ändrat i princip alla inställningar som kan hjälpa för att få batteriet att räcka längre men telefonen laddar ur på ett par timmar. Behöver ladda den 2-3 ggr per dygn.

Väntar på nästa mjukvaruuppdatering och håller tummarna. mad.gif

Det är uppenbarligen något som är fel i din iPhone 4S. Antingen är det batteriet eller något program/inställning som käkar ditt batteri.Jag har en iPhone 4S som till början hade batteri kapacitet som räckte i ca 1 dag. Nu efter några laddningar håller den i 3 – 3.5 dag med måttlig användning!

Här verkar det uppenbarligen vara något som är fel med din iPhone. Lämna in den.

Har haft min 4S sedan den släpptes och har haft problem med batteritiden hela tiden tyvärr. Får oftast ladda den varje dag och då använder jag den mest till vardagliga saker, inget som borde dra speciellt mycket. Har även gjort allt det som rekommenderats för att åtgärda problemet.

På två timmar i standby såg jag att det hade dragits över 10 procent av batteriet.

Börjar faktiskt tröttna lite på det här nu..

Har fått min 4s i förra veckan och har inga problem..

Tjejens är en månad gammal och hon har problem.. Den laddar ur sig snabbt som attans.. I morse hade hennes telefon dött under natten(Hon hade 30+ i batteri när hon gick o la sig..) och som tur var skulle vi gå upp samtidigt så hon vaknade av mitt larm..

Har inte testat att göra återställning men skall göra det och se om det hjälper..

På min har jag push, BT, platstjänster etc... inte fan vill jag stänga av de tjänsterna..

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...