Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Problem med att ladda ner filmer från iTunes store

erikwiklund

Recommended Posts

Jag försöker köpa en film från iTunes med min telefon. Köpet funkar, men när det är dags att ladda ner den så händer ingenting. Det står bara "väntar". Då jag testar att köpa samma film med min macbook funkar allt bra. Och sen funkar det bra att föra över filmen, men jag vill ju slippa denna extraprocess.

Varken iPhone eller iPad funkar. Jag har inga problem med att köpa appar eller musik. Jag har även testat att slå av och på begränsningar, men med samma resultat.

Någon som varit med om samma sak? Och har en lösning?

Det finns en begränsning i iOS-enheter om hur mycket som kan dras ner över mobilt datanätverk, den begränsningen har du inte när du kör via MacBook. Skälet till begränsningen är för att inte ta upp för mycket trafik på mobilnätet. För musik eller små app:ar träder inte begränsningen i kraft, men för filmer som är stora så når man taket. Då står den och "väntar" tills den hittar ett wifi då ska det fungera att dra ner. Det är alltså via 3G eller Telia Edge det inte går, men det ska fungera via wi-fi.

Tack för ditt svar. Men det trixiga är att jag använder wi-fi. Samma nät för iPhone, iPad och MacBook.

Blir inte riktigt klok på vad som kan vara fel...

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...