Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Grafikkort presterar mycket dåligt

glowegren

Recommended Posts

Jag har märkt att mitt grafikkort (NVIDIA GeForce 9600M GT 512 MB) i min Macbook Pro 17" 2.8 GHz Core 2 Duo, 4 GB ram, inte klarar av nära lika mycket som det gjorde när datorn var ny. Då var det inga problem att spela t.ex. world of warcraft på relativt hög grafikinställning. Nu har jag ställt in på absolut lägsta grafik och har sänkt upplösningen på spelet, men fps:en ligger likväl på max 60, men ofta långt under 20. Jag kör inga program i bakgrunden, stängt av all form av back up och ändrat under "Strömsparare" i Systeminställningar till "Bättre prestanda", utan resultat. Är det någon som har någon idé på vad som kan vara fel, och vad man kan göra åt det? Stort tack på förhand!

Är inte det en Mac med två grafikkort? Alltså ett slött men batterisnålt och ett snabbt.

Har hört att Macen kan "fastna" på det slöare kortet. Här är hur man normalt sett kan växla: http://support.apple.com/kb/HT4110

World of Warcraft kräver mycket utav datorns andra resurser tex processor och hårddisk, varken processorn eller grafikkortet bör har försämrats med tiden så jag skulle gissa på att din hårdisk börjar bli sliten alt. full?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...