Jump to content
Just nu i M3-nätverket

Apples kommande tv

danand7

Recommended Posts

Hallå där.

Vet inte om det finns någon tråd om detta, men men..

Jag gillar att läsa rykten och spekulera kring kommande produkter och som ni säkert vet har det varit mycket skriverier kring Apples förmodade intåg på tvmarknaden iom Jobs uttalande om hur han han "löst problemet"

Vad tror ni denna tv kommer innehålla för spännande? Vad skulle ni vilja se? Vilka problem kommer lösas?

Det som jag skulle vilja se är:

Möjligheten till "on demand" tjänster direkt i tvn hos samtliga kanaler

Ha applikationer som t.ex. spotify osv i tvn.

Kunna ha ett mediabibliotek med bilder, låtar och filmer. Tänk dig att kunna logga in med ditt Apple-id på kompis en kompis tv och kunna få ner dina semesterbilder direkt från molnet.

Skulle kunna rabbla upp saker i en oändlighet känns det som.

Spinn på, jag vill höra allt!

Jag ser inga problem alls med dagens tv. Jag trycker på "on" och den visar bild från valfri apparat. Redan där gör den allt jag vill.

Jag tror att det blir en iPad med 42" widescreen eller mer. :)

Inbyggd ATV, iOS och specialapplikationer anpassade för TV och TV-skärm med ihopkoppling till internet. Ett mediecenter i TV:n, du slipper ha en extra Mac-Mini kopplad till TV:n.

Typ.

Vi får se.. TV idag känns ja lite beige... allt mer går över till internet, även televisionen..

Det jag tror blir den mest revolutionerande egenskapen med Apples kommande tv blir hur fjärrkontrollen ska bli ersatt med vad nu Jobs kom på.

Jag ser inga problem alls med dagens tv. Jag trycker på "on" och den visar bild från valfri apparat. Redan där gör den allt jag vill.

Många sa liknande om mobiltelefoner, sen kom smartphones och iPhone...

Guy English som skriver bloggen kicking bear hade en del bra förslag, många podcastare har teoriserat om en ev. TV från apple men även om de kan ha rätt så tycker jag att de målar upp en bild som inte alls låter särskilt lockande.

Bl a John Gruber kan tänka sig att de gör en TV som inte ens har en tuner vilket skulle betyda att det snabbt blir ett ickeköp för mig.

Jag skulle gärna se en TV med balla funktioner för att visa material från webben och en egen app store så att man kan se SVT on demand, men jag vill även ha en tuner i TV:n så att den kan stå på i bakgrunden och sorla så man kan slötitta när ngt halvintressant dyker upp utan att hela tiden behöva leta upp allt innehåll själv.

Den idé som Guy föreslog slog ihjäl ett par frågor i en smäll, b la hur Apple ska hitta vinst på en marknad där folk inte är särskilt intresserade att byta upp sig till en nyare modell varannat år som många gör med sina telefoner och tablets.

Teorin handlade om att när du köper en Apple HDTV så packar du upp en minimalistisk display i vald storlek och det finns bara en kabel som tillför ström, men du har även en upphottad AppleTV som den ser ut idag fast den innehåller tuner, HDD och alla in och utgångar du kan tänka dig.

Den pratar trådlöst med displayen och skickar över det som ska visas, lådan kan man då byta ut till ett betydligt lägre pris än vad hela setet annars skulle kosta, så när Apple släpper uppgraderade maskiner så blir kostnaden betydligt mer hanterbar.

Har undersökt vad tvmarknaden kan erbjuda idag. I hi end finns dlnaklienter i bland de flesta. Det som de flesta saknar är interaktion dvd browsers som bara finns i LG och Samsung.

En TV som interagerar mer med internet..mumma. Fn är det jb Apple TV med ATV flash som gäller. Kommer något liknade eller bättre...schyst.

Thomas Ytterberg

Jag är övertygad om att Jobs verkligen ogillade det som idag kallas för "Smart TV". :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...