Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan ej ansluta till WiFi,varför?


blogtweeter1

Rekommendera Poster

Jag har ett nytt trådlöst nätverk hemma,och till detta vill jag ansluta min iPhone 4.

Tyvärr går det ej att ansluta till det,trots att telefonen har hittat namnet på mitt nätverk.

 

Har provat att starta om telefonen,samt att starta om routern till mitt nätverk. Utan framgång.

Dock misstänker jag att det är någon inställning som måste göras,men vilken?

 

Innan hade jag ett trådlös router från BBB,men efter byte till fiber nyligen så kopplad jag in en D-Link DIR-300 istället.

Denna tappar anslutningen emellanåt,så då måste man dra ut strömsladden till den och sätta i den igen.

 

Iom detta så tror jag att något händer,eftersom jag har kunnat använda min iPhone på mitt trådlösa nätverk innan.

I routern har jag fått lägga till regler för alla andra prylar i mitt hem,som mediaspelare och den fasta IP-telefonin.

 

Är detta något som måste göras för min iPhone med??

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har en iPhone 4S och en DIR-615 här hemma inget problem alls för mig, kanske nån inställning e knas? Har du DHCP aktiverat t. ex?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett nytt trådlöst nätverk hemma,och till detta vill jag ansluta min iPhone 4.

Tyvärr går det ej att ansluta till det,trots att telefonen har hittat namnet på mitt nätverk.

 

Har provat att starta om telefonen,samt att starta om routern till mitt nätverk. Utan framgång.

Dock misstänker jag att det är någon inställning som måste göras,men vilken?

 

Innan hade jag ett trådlös router från BBB,men efter byte till fiber nyligen så kopplad jag in en D-Link DIR-300 istället.

Denna tappar anslutningen emellanåt,så då måste man dra ut strömsladden till den och sätta i den igen.

 

Iom detta så tror jag att något händer,eftersom jag har kunnat använda min iPhone på mitt trådlösa nätverk innan.

I routern har jag fått lägga till regler för alla andra prylar i mitt hem,som mediaspelare och den fasta IP-telefonin.

 

Är detta något som måste göras för min iPhone med??

 

Tacksam för svar!

 

Dedikera en unik intern ip-adress till din iPhone. Det löser problemen för många.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova att installera om routern igen eller liknande. Annars vet jag inte...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dedikera en unik intern ip-adress till din iPhone. Det löser problemen för många.

Det har jag inte behövt göra, kanske inte behövdes för min router. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har jag inte behövt göra, kanske inte behövdes för min router. :)

Nej, men det kan behövas för att det ska lira bättre med luren. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, men det kan behövas för att det ska lira bättre med luren. :)

Jo sant! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Antingen har du slut på ipadresser eller så har du konfat din router fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Iphones wifi krets lilrar inte med alla routrar i alla lägen.

Först ska du kolla om den vill lira med din router över huvud taget då tar du bort lösen skyddet så att du har öppet nät och provar

Funkar inte det så in i konfigurationen igen och sätt en fast kanal på router (förslagvis 6) den brukar lira bäst med det mesta.

Funkar det fortfarande inte så är det inte mycket mer du kan göra

om det fungerar nu, så är nästa steg att hitta kryptering som vill lira med iphone.

Bara att prova sig fram tills man hittar rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har Telia fiber 100/10 Mb/s och min iphone 4s fungerar bara att surfa i samma rum som min Airport extreme, går jag in i rummet bredvid så har jag fortfarande full mottagning men går inte att surfa. Fler med detta problem?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...