Bavan Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Hej! Har precis införskaffat en ATV2 och är mycket nöjd. Men då man har hela biblioteket i .avi och .mkv funkar det inte riktigt som jag vill med Itunes. Jag har Jailbreakat med SeasonPass och installerat aFlashTV (black 1.1). Aktiverat XMBC, men XMBC hittar inte mina Macar i nätverket. Det enda den hittar är min THOMSON router. Jag har delat ut mappar och kan kopiera filer mellan datorerna utan problem. Har aktiverat SMB under fildelning. Någon som har upplevt samma problem och kan komma med tips? Har försökt nu i 4 timmar och är sjukt irriterad Link to comment Share on other sites More sharing options...
Koplimi Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Har du ställt in samma workgroup på dina datorer och i XBMC? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bavan Posted December 16, 2011 Author Share Posted December 16, 2011 Alla datorer till WORKGROUP, standard inställning på routern. Har nog testat allt nu. XMBC verkar ju vara nyckeln till framgång och lösningen på alla mina problem! Link to comment Share on other sites More sharing options...
boevil Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Prova att ange datorns IP- nr. Det funkade för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bavan Posted December 16, 2011 Author Share Posted December 16, 2011 Prova att ange datorns IP- nr. Det funkade för mig. Tack för tipset! Det funkade hittar mitt bibliotek på min Imac med filmer men lyckas inte spela upp, får något felmeddelande och XMBC hänvisar till logfilen. Vad beror det på, tips mottages tacksamt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ThreeX Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Du har nog missat lite av poängen med att installera aTVFlash.. den ersätter/är ett alternativ till XBMC! Skönt att du fått rätt på utdelningarna i alla fall, tänkte också tipsa om att testa smb://xxx.xxx.xxx.xxx/utdelning Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bavan Posted December 17, 2011 Author Share Posted December 17, 2011 Du har nog missat lite av poängen med att installera aTVFlash.. den ersätter/är ett alternativ till XBMC! Skönt att du fått rätt på utdelningarna i alla fall, tänkte också tipsa om att testa smb://xxx.xxx.xxx.xxx/utdelning Verkligen!! Var så jäkla het på att få igång det så jag har ju inte riktigt läst vad aTvFlash är!! Har faktiskt inte sett att det finns en Media flik på ATV efter jag installerat det. Får undersöka det vidare idag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bavan Posted December 17, 2011 Author Share Posted December 17, 2011 aFlash Tv är ju bara helt underbart! Bu är ju ATV2 hur grym som helst! Hittar min mac och HDD i routern utan några som helst problem!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
davvakg Posted January 12, 2012 Share Posted January 12, 2012 Tack för tipset! Det funkade hittar mitt bibliotek på min Imac med filmer men lyckas inte spela upp, får något felmeddelande och XMBC hänvisar till logfilen. Vad beror det på, tips mottages tacksamt. Har exakt samma problem, har du hittat en lösning på detta? tacksam för hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.