Sisselia Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Jag vill använda iPhones kalender som master när jag synkroniserar med min Mac. Jag hittar bara inställningar i iTunes för det motsatta. Hur gör man? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Du har ingen master vid synkning. Hela poängen är att slå ihop data därav namnet synkning. Annars hade det hetat kopiering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sisselia Posted December 16, 2011 Author Share Posted December 16, 2011 Tack för svar. Jag får inte in kalenderdata från iPhone till Macen trots att jag har markerat synkning i iTunes. Nu vet jag att det inte har att göra med vilken som är master. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radiozo Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Konstigt. Är du säker på att kalenderdatan är i rätt kalender dvs den kalender du synkar till din dator? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oscarlundgren Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Kanske lite off topic, men en möjlighet är ju att aktivera icloud om du har ios5 och lion. och välja att den ska synca kalender. då kommer du ha samma information båda dina prylar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sisselia Posted December 16, 2011 Author Share Posted December 16, 2011 Nu har jag fått ordning på det hela. Inser att jag måste läsa på om iCloud. Tack för hjälp och idéer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.