Hamrat Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Jag har trots det dyra inköpet knappt spelat någon el-gitarr men känner att det nu får vara dags att lära sig Så till frågan, är garagebands medföljande lektioner för el-gitarr ett lämpligt sätt att lära sig spela helt från grunden? Kollade igenom lektionerna och helt gratis verkar det ju inte vara då man tydligen måste inhandla ett ljudkort. Mvh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jontboy Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Jag tyckte dom var en bra början, får ett hum om hur det fungerar på en gitarr och med ackord, anslags mönster och takt. Lektionerna är gratis att hämta men det där med att köpa ljudkort verkar du fått om bakfoten. Varför skulle inte macens interna ljudkort fungera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ante_77 Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Nä helt gratis är det inte. Man behöver även en gitarr... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hamrat Posted December 15, 2011 Author Share Posted December 15, 2011 Jag tyckte dom var en bra början, får ett hum om hur det fungerar på en gitarr och med ackord, anslags mönster och takt. Lektionerna är gratis att hämta men det där med att köpa ljudkort verkar du fått om bakfoten. Varför skulle inte macens interna ljudkort fungera? Var i någon mac affär och frågade angående ljudkort. Svaret blev då att man inte ska använda det inbyggda ljudkortet utan köpa ett nytt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Det är nog lättare att koppla en elgitarr till datorn via ett externt ljudkort än via datorns egna ingångar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.