carlszon Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Tjena,<br style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: 'Lucida Grande', Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif; line-height: 18px; "><br style="color: rgb(102, 102, 102); font-family: 'Lucida Grande', Helvetica, Arial, Verdana, sans-serif; line-height: 18px; ">Jag har läst runt lite på olika forum att man kan byta ut sin dvdspelare mot en ssd disk. Så att man kan lägga OS på ssd disken och alla andra saker på den vanliga hårddisken för att uppnå en mycket snabbare dator. Problemet jag har är att jag inte vet vart jag ska köpa min opitcal bay. Är det nån som har en erfarenhet av detta och vet något bra ställe man kan beställa sin optical bay ifrån? MVH Victor Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Här finns en svensk ÅF Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted December 15, 2011 Share Posted December 15, 2011 Inte tvungen på senaste modellen (late 2011) där båda anslutningarna har Sata 3 6.0 Gbps Enligt Mactracker så finns (tidig 2011) med både Sata 2 3.0 Gbps och Sata 3 6.0 Gbps på den sekundära kanalen så där får man först kolla vad som finns innan man sätter i en SSD om man vill ha optimal prestanda. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carlszon Posted December 15, 2011 Author Share Posted December 15, 2011 Okej, jävlar va dyr den va, läste att man kunde hitta sådana för ca 400 spänn. Har ni nån bra SSD disk som ni kan rekomendera? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Telly82 Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Okej, jävlar va dyr den va, läste att man kunde hitta sådana för ca 400 spänn. "I priset ingår även ett chassi till din optiska enhet, så att du kan fortsätta använda den via usb." Link to comment Share on other sites More sharing options...
mattem Posted December 16, 2011 Share Posted December 16, 2011 Nej, någon Optibay för 400:- kan du glömma. Lär finnas "kopior" som är billigare, ingen aning om de går att köpa i Sverige eller måste köpas från utlandet. Glöm inte att det ska tullas och momsas på allt som förs in från länder utanför EU. EDIT: Kostar $99 http://store.mcetech.com/Merchant2/merchant.mvc?Screen=PROD&Product_Code=OBSXGB-UNB&Category_Code=STORHDOPTIBAY&Product_Count=0 + frakt + tull + moms på totalpriset = knappast billigare Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jexyman Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Nej, någon Optibay för 400:- kan du glömma. Lär finnas "kopior" som är billigare, ingen aning om de går att köpa i Sverige eller måste köpas från utlandet. Glöm inte att det ska tullas och momsas på allt som förs in från länder utanför EU. EDIT: Kostar $99 http://store.mcetech...Product_Count=0 + frakt + tull + moms på totalpriset = knappast billigare Köpte min Optibay på eBay för 150 svenska. Kinakopia så klart men fungerar hur klockrent som helst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.